Gå til innhold

TV og Internett samtidig?

Julia

Anbefalte innlegg

Er det mulig med geforce4-kortene og spille på den ene skjermen mens man surfer på internett med den andre?

Hva med å vise film på tv'n, mens man surfer på den andre( eller spiller? )

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Og en ting til;

Hvis et skjermkort har to ramdacs ( noe kun point-of-view-geforce4 kort har), mister man da muligheten til å dra et vindu fra den ene skjermen til den andre ( fordi oppløsning osv er forskjellig på de to skjermene ?)- det er jo slik at med dual ramdacs kan man ha to forskjellige oppløsninger.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle gf4 kort har to ramdacs,kan være noen unntakk med ukjente produsenter,men ausus,msi,gainwair,abit og de har to stykk.

og ja det går å spille på en skjerm og surfe på den andre men bare hvis skjermkortet har to ramdacs eller det går med en man da samme oppløsning og da med en crt og en lcd.

for å få internett på den ene og film på den andre trykk extend my desktop og dra vinduet bort til den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 00:50, Danny skrev:

det går med en man da samme oppløsning og da med en crt og en lcd.

du mener at man må ha samme oppløsning

og at det går med en crt og en lcd?

du skreiv 'litt' uforståelig :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-06-24 00:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 00:50, Danny skrev:

alle gf4 kort har to ramdacs,kan være noen unntakk med ukjente produsenter,men ausus,msi,gainwair,abit og de har to stykk.

og ja det går å spille på en skjerm og surfe på den andre men bare hvis skjermkortet har to ramdacs eller det går med en man da samme oppløsning og da med en crt og en lcd.

for å få internett på den ene og film på den andre trykk extend my desktop og dra vinduet bort til den andre skjermen.

Hva hvis man vil se film i fullskjerm p+å den ene skjermen?

Lenke til kommentar

Alle GF4 Ti4x00 kort har 2 ramdac'er. Det funker i teorien å spille på en skjerm og surfe/se på film/osv på den andre skjermen.

MEN!! Veldig mange spill skrur enten av skjerm nr 2 eller så "låses" musepekeren i skjermbildet på skjerm nr 1 slik at du ikke får flyttet den bort til nr 2. Det finnes også spill som nekter å starte før du har slått av skjerm nr 2.

Jeg har enda tilgode å se et spill som kjører 3d-grafikk i fullskjerm som funker ordentlig med 2 skjermer (bortsettfra Flight Sim osv som støtter multiskjerm oppsett). De eneste spillene som funker ordentlig er de som kjører i et vindu istedenfor fullskjerm.

Jeg skal ikke påstå at det ikke er mulig å gå til, men jeg har ihvertfall ikke fått det til med mitt GF4 Ti4600 kort. Men jeg har ihvertfall tilgode å finne et eneste spill som ikke gjør en av de tre tingene jeg har nevnt. (Bortsettfra spill som kjører i et vindu/kan kjøres i vindu).

Lenke til kommentar

Hva med fullskjermsfilm?

Finnes det en dvd-avspiller som ikke har masse stæsj i kantene, men som lar deg se film i et vindu, ikke fullskjerm, feks har mediaplayer masse greier rundt selve filmvinduet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 01:23, Julia skrev:

Hva med fullskjermsfilm?

Finnes det en dvd-avspiller som ikke har masse stæsj i kantene, men som lar deg se film i et vindu, ikke fullskjerm, feks har mediaplayer masse greier rundt selve filmvinduet.

ZoomPlayer, http://www.inmatrix.com

Den har "minimalistisk" skin som bare har 2 pixel bred ramme rundt bildet.

Du må ha WinDVD, PowerDVD eller lignende installert for å kunne avspille DVD med ZoomPlayer, fordi DVD filtre som brukes er ikke gratis mens ZoomPlayer er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...