zupreme Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Way off topic;Mulig du ikke har riktig filformat på bildene, JPG, JPEG, PNG og GIF er de vanligste web-formatene. F.eks. vi tillater ikke opplasting av andre filformater enn dem jeg nevnte. bildene er i jpg-format. Men jeg tror det heller er serveren de ligger på som kødder til ting, de funker visst ikke på hjemmesiden der heller. Får prøve på nytt. Bruker Firefox og den er ikke like enkel hver gang... Prøver en gang til: Edit: Aha! Nå gikk d NB! Bildet er gammelt Endret 4. mars 2005 av zupreme Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Dersom det renner olje ut av luftfilteret er nok denne veien oljen har brukt for å komme tilluftfilteret. Årsaken er som sagt tidligere mest sansynlig for mye trykk i blokka slik at det kommer litt mer en bare oljedamp i den slangen som går fra toppdekslet. Du gjorde nok et lurt valg ved å bytte motor, bruker å bli billigere slik. Endret 5. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jeg har iallefall ventilløftere, men er litt usikker på om det er mekaniske eller hydrauliske (rund type med fjær på). Motoren er iallefall en Opel 2,0i 8V C20NE. Har gått 242000km nå mener det er hydrauliske, hadde en 20SEH før.. prikk lik motor, bortsett fra kam Endret 7. mars 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Dersom det renner olje ut av luftfilteret er nok denne veien oljen har brukt for å komme tilluftfilteret.Årsaken er som sagt tidligere mest sansynlig for mye trykk i blokka slik at det kommer litt mer en bare oljedamp i den slangen som går fra toppdekslet. Hmm lurte bare på hva du mener med "for mye trykk i blokka"?? Det er en stund siden jeg merket at det lå litt olje inne i innsuget, og at "rillene" i innsugsslangen (fra luftfilterboksen) var fylt med tykk oljegørr. Men det er vel ingen tvil om at toppakningen er gåen.- Fikk en sånn slags blåselyd når jeg trykker inn gassen mens jeg kjører. ikke no å høre på tomgang. Så litt på den ene tennpluggen min ja, hehe, tror jeg fant ut hvorfor motorn ikke tente helt på alle sylindre. Det viste seg at tuppen der gnisten oppstår hadde et fastbrent oljebelegg. Etter at jeg skrapte bort dette ble det tenning. Har ikke kjørt no mer med bilen da. Ny motor ligger i bua og venter.... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Hei. La mag gjøre et forsøk på oversettelse; Veivaksel - Crankshaft - Vevaksel Stempel - Piston - Kolv Råde - Piston rod - Vevstake (rådelager = vevstakelager) Veivaksel lager - Crankshaft berings - Ramlager Sylinder - Cylinder - Cylinder Det Pyro mener med "for mye trykk i blokka" er vel det han sa ang riper i sylinder/stempel. Når bensinblandingen antennes i sylinderen vil noe av trykket fra eksplosjonen trenge forbi siden på stempel og ned i veivhuset (blokka), dermed får du et trykk der som vil kunne gjøre at olje blåses ut av veivhus-lufteslanger osv Ny motor ligger i bua og venter.... Og da er det jo ikke noe mer å vente på... Jeg husker ikke om jeg har byttet på akkurat sånn bil, men generelt er jo Opel kurante "rett frem" biler å ha med å gjøre Endret 11. mars 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Pyro mener med "for mye trykk i blokka" er vel det han sa ang riper i sylinder/stempel. Når bensinblandingen antennes i sylinderen vil noe av trykket fra eksplosjonen trenge forbi siden på stempel og ned i veivhuset (blokka), dermed får du et trykk der som vil kunne gjøre at olje blåses ut av veivhus-lufteslanger osv Helt korrekt oversatt. Endret 11. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Hepp hepp dette hørtes igrunn ganske logisk ut. Snakka med en kompis og han trodde stempelringene var ødelagte. Men selvfølgelig er det jo mye det KAN være... Selve motorbyttet er ikke all verden, det er heller demontering av klutsj (må gjøres) jeg kvier meg litt til. Står noe om spesialverktøy og greier i boka mi... Lurer på å sette i ny klutsj (lamell) med det samme. Hva tror dere om det? Koster meg ca en høvding Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Åssen motor skal inn nå? Lykke til BTW Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Hehe gammel tråd dette nå. Ta en titt under Worklogs, Bytte av motor i Vectra A. Er nok en lik motor som ble satt inn. Skulle gjerne satt inn en 16V men pengene strakk ikke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå