Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kakling med kald motor


zupreme

Anbefalte innlegg

Way off topic;

Mulig du ikke har riktig filformat på bildene, JPG, JPEG, PNG og GIF er de vanligste web-formatene.

F.eks. vi tillater ikke opplasting av andre filformater enn dem jeg nevnte.

bildene er i jpg-format. Men jeg tror det heller er serveren de ligger på som kødder til ting, de funker visst ikke på hjemmesiden der heller.

Får prøve på nytt.

 

Bruker Firefox og den er ikke like enkel hver gang...

 

Prøver en gang til:

 

Edit:

Aha! Nå gikk d :w00t:

NB! Bildet er gammelt

post-134-1109972166_thumb.jpg

Endret av zupreme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det renner olje ut av luftfilteret er nok denne veien oljen har brukt for å komme tilluftfilteret.

Årsaken er som sagt tidligere mest sansynlig for mye trykk i blokka slik at det kommer litt mer en bare oljedamp i den slangen som går fra toppdekslet.

 

Du gjorde nok et lurt valg ved å bytte motor, bruker å bli billigere slik.

post-134-1110038135_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Jeg har iallefall ventilløftere, men er litt usikker på om det er mekaniske eller hydrauliske (rund type med fjær på). Motoren er iallefall en Opel 2,0i 8V C20NE. Har gått 242000km nå

mener det er hydrauliske, hadde en 20SEH før.. prikk lik motor, bortsett fra kam

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Dersom det renner olje ut av luftfilteret er nok denne veien oljen har brukt for å komme tilluftfilteret.

Årsaken er som sagt tidligere mest sansynlig for mye trykk i blokka slik at det kommer litt mer en bare oljedamp i den slangen som går fra toppdekslet.

Hmm lurte bare på hva du mener med "for mye trykk i blokka"??

 

Det er en stund siden jeg merket at det lå litt olje inne i innsuget, og at "rillene" i innsugsslangen (fra luftfilterboksen) var fylt med tykk oljegørr.

 

Men det er vel ingen tvil om at toppakningen er gåen.- Fikk en sånn slags blåselyd når jeg trykker inn gassen mens jeg kjører. ikke no å høre på tomgang.

 

Så litt på den ene tennpluggen min ja, hehe, tror jeg fant ut hvorfor motorn ikke tente helt på alle sylindre. Det viste seg at tuppen der gnisten oppstår hadde et fastbrent oljebelegg. Etter at jeg skrapte bort dette ble det tenning. Har ikke kjørt no mer med bilen da.

 

Ny motor ligger i bua og venter....

Lenke til kommentar

Hei.

 

La mag gjøre et forsøk på oversettelse;

 

Veivaksel - Crankshaft - Vevaksel

Stempel - Piston - Kolv

Råde - Piston rod - Vevstake (rådelager = vevstakelager)

Veivaksel lager - Crankshaft berings - Ramlager

Sylinder - Cylinder - Cylinder

 

Det Pyro mener med "for mye trykk i blokka" er vel det han sa ang riper i sylinder/stempel. Når bensinblandingen antennes i sylinderen vil noe av trykket fra eksplosjonen trenge forbi siden på stempel og ned i veivhuset (blokka), dermed får du et trykk der som vil kunne gjøre at olje blåses ut av veivhus-lufteslanger osv :)

Ny motor ligger i bua og venter....

Og da er det jo ikke noe mer å vente på...

Jeg husker ikke om jeg har byttet på akkurat sånn bil, men generelt er jo Opel kurante "rett frem" biler å ha med å gjøre :thumbup:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Pyro mener med "for mye trykk i blokka" er vel det han sa ang riper i sylinder/stempel. Når bensinblandingen antennes i sylinderen vil noe av trykket fra eksplosjonen trenge forbi siden på stempel og ned i veivhuset (blokka), dermed får du et trykk der som vil kunne gjøre at olje blåses ut av veivhus-lufteslanger osv 

Helt korrekt oversatt. :thumbup:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Hepp hepp dette hørtes igrunn ganske logisk ut. Snakka med en kompis og han trodde stempelringene var ødelagte. Men selvfølgelig er det jo mye det KAN være...

 

Selve motorbyttet er ikke all verden, det er heller demontering av klutsj (må gjøres) jeg kvier meg litt til. Står noe om spesialverktøy og greier i boka mi...

 

Lurer på å sette i ny klutsj (lamell) med det samme. Hva tror dere om det? Koster meg ca en høvding

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...