Gå til innhold

Fjerne operatørlogo på Nokia 6630

simson

Anbefalte innlegg

(Poster denne under OS/PRogrammer, siden det involverer både OS og Fexplorer).

Er det noen som vet hvordan man fjerner Telenorlogoen fra Nokia 6630?

Vet at dette er et klassisk problem for mange mobiltelefoner, men på andre mobiler er det bare å laste ned en blank logo og sette denne som oplogo.

Har prøvd å gjøre dette gjennom Fexplorer, men ikke fått det til. Noen som aner hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis du vet hvordan du velger en fil som oeratørlogo, så kan problemet løses ved at du lager et bilde i paint, lager en pixel (Velg sort eller hvit avhengig av bakgrunn) og krymper "lerretstørrelsen" til 1 pixel. Lagre fila som oplogo og overfør den til telefonen og velg den deretter som opertørlogo gjennom feexplorer

Håper du skjønte noe av dette :blush:

Lenke til kommentar

Jeg får ingen feilmelding, selv om filen ligger (som eneste fil) i c:\system\apps\phone\oplogo\

Men Telenor blir fortsatt stående som operatørlogo. Logoenilgger øverst i skjermbildet, ved sien av klokka.

Men jeg har nå innsett noe: Telenorlogoen ligger inne i Nokia-theme. Kan jeg 1) laste ned Nokia-theme og selv velge hvilken logo jeg vil ha øverst?

2) kan jeg endre themet slik at det står noe annet enn Telenor som logo?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Dersom det er eneste fil som ligger i mappen: Er du helt sikker på at den har riktig filnavn? Den må ha et spesielt navn (operatørkode), og har riktig extension.

Til både 1 og 2 er nok svaret nei. Operatørlogoen har ikke noe med themen å gjøre så vidt jeg vet.

Edit: Ah... jeg misforstår. Trodde du mente at det ikke var operatørlogo, og bare stod "Telenor" som tekst der. Dersom det er logo der, så er det nok innebygget i telefonen på en eller annen måte ja. Du kan jo forsøke å laste ned themen igjen? Hvis du leter litt i filsystemet kan det jo også være at du finner logoen...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Lasta ned themen igjen, men Telenor lå der fortsatt. Men så slettet jeg oplogoen jeg selv hadde lagt inn tidligere, og la inn på nytt.

- Og vips, så funket det. Aner ikke hva som var forskjellen, men noe var det tydeligvis.

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...