n0stra Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vurderer å hente inn en slik godsak, og siden jeg ikke gidder å ha høyreratt (japanske versjonen heter jo Honda Integra fra 2002) så blir det enten canada eller usa. Har snakket med begge de to andre i norge som har hentet inn en slik men lurte litt om det er noen her som har litt erfaring og peiling på import fra nettopp usa. Har forstått det slik at det er rimeligst å få fraktet bilen med container til sverige og hente den der selv og få den registrert på det ene tilsynet som tar amerikanske ikke TUV godkjente biler. Stemmer dette kontra å hente til norge? En som sa han betalte ca 7500 inkl forsikring. Har aldri eid en honda/vtec motor bil før. Tar gjerne imot tilbakemeldinger på hvordan disse er kvalitetsmessig og hva man kan gjøre av gøy med de etterhvert. Ikke at behoved kanskje er så veldig stort i og med at kjerra har 208 gamp på 8700 omdreininger. Har prøvd en S2000 og den var mektig gøyal. Står en i-VTEC i S-type'n. Valget mitt falt enkelt og greit pga utseendet, har hørt at honda skal være holdbart, at den er passe gjerrig på bensinbruket, er 3 dørs slik at det faktisk går an å bruke bagasjerommet til noe nyttig, motorn har passe bra effekt og bilen er passe sporty passe anvendelig. Men dette er alt inntrykk som jeg i mitt amatørmessige sinn har ervervet meg. Totalt har jeg kommet til at en slik i 2002 modell med lavt antall km, pent brukt, med fakt, fortolling, registrering, årsavgift vil komme seg på ca 250-300 000. Inkl penger til de som henter den. Angående akkurat det. Hvem er det som har peil på slikt i norge? Hvem bør man/evt ikke stole på? Tar imot alle tips, hint osv med glede For de som måtte være nyskjerrige. Slik ser den ut http://seattlersx.com/gallery/59/58/speedware5.jpg Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dersom du skal importere bil fra usa eller canada kan det være greit å ta kontakt med American Car Club of Norway. De er nok ikke så flinke med honda, men reglene for import fra usa har de rimelig klart da det er en av arbeidsoppgavene deres. Tror det har blitt flere biltilsyn som får lov til å registrere biler etter de nye vedtakene ang. import fra usa. Tror det sto en liste i siste Amcar. Beklager at jeg ikke kan hjelpe særlig mer enn dette, du får ta det som et hint Lenke til kommentar
n0stra Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Som sagt, tar imot alt som folk har å si og nevne. Så tusen takk Er det virkelig ikke flere honda folk eller folk med peil på motoren osv her? *hint hint* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå