wil Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hei. i går bestilte jeg meg en Plextor DVD-brenner PX-716A IDE OEM DVD+R/+RW and DVD-R/-RW. jeg ser veldig fram til å få den siden at jeg da ikke har hatt brenner på nesten 2 månder, (min gamle NEC 1100 tok kvelden . meninga var at jeg skulle kjøpe denne: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) istede for Plextoren, men det ble no Plextoren jeg bestilte. det jeg vil fram til er at på NEC brenneren står det Dual Layer og på Plextoren står det Double Layer. hva er egentlig forskjellen på disse? og hva er egentlig Double Layer og Dual Layer? håper på mange svar. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Double layer og dual layer er det samme. Det er bare at forskjellige leverandører bruker ulike begreper. Er som oftest forkortet DL. DL betyr at brenneren er i stand til å brenne på plater med to lag (spesielle og relativt dyre plater, men prisen er på vei ned). En DL DVD plate har en kapasitet på 8,5GB, omtrent det dobbelte av en DVD-R plate. Det står forresten en del om dette i forskjellige innlegg på forumet, så det er bare å søke :-) Arcade Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 takk skal du ha. jeg trengte bare et kjapt svar skjønner du. da vet jeg at ikke er noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå