Gå til innhold

Windows nekterå starte opp...

Anbefalte innlegg

De siste 3 ukene har jeg måttet reinstallere windows 6 ganger. Det som skjer er at etter jeg har skrudd pc'en av og på et par ganger, får jeg feilmeldingen :

finner ikke filen windows/system32/config/system

Windows kan ikke starte.

Jeg formaterer hardisken, legger inn windows på nytt, oppdaterer og kjører antivirus (norton 2003) , kjører spybot... Den finner ingen virus på noen av diskene mine. Hjelp jeg blir gal!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har formatert alt og installert win på nytt enda en gang. Oppdaterte PC'en med SP2 osv, men nå vil den ikke starte i det hele tatt. Det vil si, den finner harddiskene og en irriterende stemme sier "now booting from operating system" (har Asus a7n8x serru), men denkommer ikke lenger. Har jeg skikkelig flaks, dukker det opp en hvit status bar på tvers over hele skjermen. Men det er alt. Det skal jo funke!? Alt jeg har gjort er å installere windows på nytt, med nye (prøvd gamle også) drivere. Har oppdatert med nye fixes fra MS pluss SP2 (har også prøvd å la være). Samme resultat. Enten virker det i et par dager før melding om "finner ikke windows/system osv", eller nekter den plent som beskrevet over.

Huff.

Takker for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...