Gå til innhold

Den store GT4-tråden


duda

Anbefalte innlegg

Nos fylles opp før vært løp. Du kan også justere hvordan blandingen skal være.. Mye power eller langtidsvirkning..

 

Kjørte nettopp et 6,50 løp på nurburing med skylinen min..

Ikke akkurat noe perfekt løp.. men fy hvor morsomt.. Hva er deres beste rundetid på nurburing? og med hvilken bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NOS har du for evig og alltid på hvert eneste race du kjører.

 

Hvor mye NOS du bruker per boost kan du customize i Settings.

Mer NOS innsprøytning desto mer effekt men desto mindre varighet. (Perfekt for MAX SPEED)

 

Og det skader ikke motoren.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Var ein fyr som hadde spilt i 6 timer og hadde ikkje fått 1% fullført, det seier mykje.

Var det ikke 5 timer og han hadde 0.6% ? ;)

Det var forresten han som anmelder spill i VG på mandager eller noe sånt.

 

NOS'en beholder jeg forresten, den var skitdigg! Har satt den på max effekt, bruker den som regel på vei ut av svingene når jeg "drifter" rundt dem. Lancer Evolution slipper lett ut i svingene. :whistle:

 

EDIT: Lurer på, hva er poenget med alle de forskjellige tuningshoppene egentlig? Alle har like deler til like priser? Eller?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

-Teddy-:

 

Tuning shop`en har deler for forskjellige merker som spesial lager forskjellige deler sånn at de fungerer annerledes enn normalt tror jeg. Du må kjøpe bil som er tunet da innen det merket først . Du kan ikke kjøpe en normal bil og så kjøpe merke tuningsdeler.

Bilen min sliter litt med spøling osv pga den har ikke Racing Clutch. Går faktisk ikke an å kjøpe til det kun normalt så det er litt + og - med disse bilene .

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt hittil:

 

Brukt Missubissju Lancer Evolution '92 -8'000kr

Turbo - Stage 2 - 13'000

NOS - 5'000

 

Har 332HP. (Ikke BHP, men HP, men det er vel omtrent det samme, litt forskjell på de såvidt jeg har skjønt)

 

1000m går på 21sek med full nos all the way, standard uten noe trimming tok det 27sek.

 

EDIT: Hmm, jammen, skjønenr ikke hvorfor de ikke bare har lagd en slik "general store" som i GT3, hva er peonget med så mange da alle har det samme til lik pris? Eneste er at noen shopper ikke støtter noen biler og omvendt. Jojo, realisme, men syns det er teit fordet. :confused: Eller forklarte du det egentlg i innlegget over Tahiro?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Dessuten live for speed syns jeg var kjedelig, GTR kan gå an, men GT4 er noe helt annet.

Skal du ha et helt realistisk bil spill så ta nøklene og start bilen vel.

 

Det kalles real life ;) Du har nok ikke prøvd den versjonen av LFS jeg tenker på, S2 versjonen. LFS gis ut i tre pakker, pågrunn av begrensede midler. Den nye versjonen vil ha skade, bedre fysikk, pit stop. Penere grafikk. Flere biler, baner. Og ikke minst det fantastiske online samfunnet ++.

 

Poenget mitt var at det er liten vits i å kalle ett bilspill for "den ultimate kjøresimulatoren" eller lignende når kjørefølelsen ikke er realistisk.

 

 

1. Jeg vil ha underholdning. Skulle jeg hatt realisme hadde jeg gått ut og kjørt bil. Da har du realisme

 

 

Skjønner vel at det er forskjell på å kjøre en gammel Mazda i fartsgrensen på norske veier og en blodtrimmet Supra på en eller anna bane? Det er det jeg vil. Jeg vil kjøre raske biler, på en realistsisk måte når det er prat om simulasjonsbilspill. Det er derfor det heter simulasjon og ikke arkade. Derfor reagerer jeg på slagordet. Det gjelder ikke bare GT4 men også TOCA Race Driver 2 og en god del andre bilspill, skal dog sies at GT4 er nermest simulasjon av de bilspillene.

 

 

Grunnen til at GT er morsomt for mange er jo pga du har ordentlige bilmodeller fra utallige bilmerker. De har studert hver eneste bil til den minste detalj .

 

Jepp, og det er en av hovedgrunnene til at jeg har utrolig lyst på spillet. Men det er ikke bilene jeg tenker på, det er kjørefølelsen.

 

 

Jeg vil ha mest mulig realisme i spill men samtidig vil jeg at underholdningsverdien er der . F.eks jeg hadde hatet om jeg hadde blitt stoppet for å kjørt for fort av Onkel Politi og blitt fengslet i 1 år i spillet hehe.

 

Ja, finnes en mellomting da, det er jo ikke spesielt realistisk at purken kommer ut på Nurburgring og stopper deg forbi piten. :p

 

Bare ett spørsmål, er kjørefølelsen anderledes i fullversjonen enn demoversjonen?

Skal slutte å disse realismen i GT4 :p

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Bare ett spørsmål, er kjørefølelsen anderledes i fullversjonen enn demoversjonen?

Skal slutte å disse realismen i GT4  :p

Hvis det er GT4 Prologue du snakker om, er det ganske stor forskjell spør du meg. Prologue er også ganske gammel, og ble nok også laget en god stund før den ble sluppet. Den var heller en oppgradering av GT3 fysikken, og representerer egentlig ikke GT4 slik det er nå.

 

Nå dupper kameraet nedover når du bremser, og motsatt når du akselererer. Ganske mye også. Dette alene gjør at kjørefølelsen virker mer ekte. I tillegg er fysikken oppgradert en god del, og føles mer riktig. Sier ikke at fysikken er helt korrekt, men en stor forbedring fra Prologue i alle fall. Hmm...gleder meg til GT5 :cool:

 

Men om det er demoen som ble sluppet med et spillblad i Japan på senhøsten du snakker om, så er det ikke så voldsomt forandret. Tviler dog på at det er den du mener, sikket ikke så mange i Norge som vet om den engang ;)

 

Så anbefaler (eller befaler :)) deg å i alle fall prøve GT4. Største problemet er at AI'en er dum som et brød...

Lenke til kommentar
Hvis det er GT4 Prologue du snakker om, er det ganske stor forskjell spør du meg. Prologue er også ganske gammel, og ble nok også laget en god stund før den ble sluppet. Den var heller en oppgradering av GT3 fysikken, og representerer egentlig ikke GT4 slik det er nå.

Prologuen jeg tenker på ja, hvis det stemmer så må jeg kanskje revurdere synspunktet mitt. :) Det er jo en god nyhet. Da gleder vi jo oss bare enda mer til å prøve fullversjonen. ;)

Lenke til kommentar
SOm jeg sa, så bør du helst prøve spillet før du sier noe, demo er demo, demo er ikke fullversjonen. Spesielt siden GT4 Prologuen kom ut for rundt 9 mnd siden om ikke mer.

Som jeg sa tidligere.......

 

LFS er kjedelig fordi det er kjedelig, ikke fordi det er realistisk. syns ikke det var så realistisk som folk skal ha det til, da likte jeg GTR mye mye bedre. GT4 har da også pitstop og hele den pakken der, og over 700 biler og 50 baner også. 700 biler som er nøye studert. Du få si hva du vil, men når du ikke har prøvd fullversjonen, så bør du holde munn. Prøv fullversjonen, og fortsatt samme mening, så ja da blir det din mening. De som har kjøpt GT4, er jeg ganske sikker på rimelig glad i spillet of veldig fornøyd.

 

Uff...så lei lisensene. Irritasjons moment, har to lisenser igjen å ta, IA og special. SKjønner seriøst ikke hvordan folk kan klare å ta gull på alt i de lisensene, sliter med å ta bronzen bare.

Lenke til kommentar

tatt fra gamefaqs:

If you drive on the outside of the track where there are patches of snow, you're more than likely to spin, caused by the difference in grip between the right and left tires. In the tunnel, the snow on the ground and a number of tight corners will upset the balance of your car. Be delicate on the throttle and concentrate on the forward progress of your car, and you should be okay. There are plenty of places where the car's balance will be compromised as well as the tires' traction, so refrain from being overly aggressive on the throttle, otherwise you'll spin. The driving surface is slicker here than on dirt, so be cautious.

 

har ikke tatt denne selv, men er vel alltid et godt tips å se på demoen hvis du sliter, for å få bremsepunkter, og linjer. lykke til

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...