Gå til innhold

Den store GT4-tråden


duda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har funnet en side på nettet med oppsett til bilene?? Har akkurat kjøpt en Ford GT40 som jeg har trimmet opp til nesten 800 hk. Men sliter med å beholde veigrepet.. Senket bilen en del og satt på spolier. Det hjalp men ikke nok.

 

Noen som har et par tips? eller som vet om sider med biloppsett?

Lenke til kommentar

Synes ikke GT4 er så veldig realistisk, i forhold til at de sier at det er den ultimate kjøresimulatoren eller.no.

 

Hadde det utrolig gøy med demoen når jeg fikk lånt den. Men GT spillene har aldri vært blandt de mest realistiske spillene når det gjelder kjørefølelse.

 

eksempel, på TV2 så reklamerer de for spillmagasinet, er ganske sikker på at man kan se en bil sveve i luften etter en slak nedoverbakke på en strekke. Realistisk?

 

Ett annet klipp jeg har sett, der føreren har mistet kontroll på bilen, og ligger 90grader sidelangs bortover veien med bakhjulene på gresset og fronthjulene på banen. Skulle tro det ville vært umulig å rette opp bilen der, siden det er mye mer friksjon på veien enn på gress, men neida. Ikke noe pes å rette opp igjen. Realistisk?

 

Hvis du kjører inn i en bil på banen skal det svært mye til for å få noen av bilene til å snurre eller i det hele tatt bli litt påvirka av kollisjonen, virker som at bilene har superlim på dekkene. Og det skal være realistisk?

 

Ikke misforstå, ett spill kan selvfølgelig være utrolig morsomt selv om det ikke er über realistisk, jeg har veldig lyst på PS2 og GT4. Men har ikke råd for tiden.

Men det er bare ikke såå realistisk som alle skal ha det til å være.

 

 

sier bare:

www.liveforspeed.net

http://www.liveforspeed.net/?page=screenshots

 

http://www.bhmotorsports.com/RFAC/screenshots

 

http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=195191

Lenke til kommentar
\

ar du ikke prøvd det, så bør du helst ikke uttale deg. Videoene er bare til å briefe. Og det med skademodell og IA på dataen er jo tatt opp før, og er ikke så mange som klager gitt.

 

edit: endret quotingen

Endret av duda
Lenke til kommentar

jeg gidder ikke kommentere alle de poengene til Hawk-Eye med noe annet enn at alt han sier faktisk er feil.

Kanskje ikke det med opprettingen av en bil som står i 90 grader når det gjelder GT3 og nedover, men i GT4 ER det vanskelig, selv om det ikke er umulig..

Lenke til kommentar

noen som har tips om hva jeg skal gjøre? kjøpte mitt første GT spill (har prøvd de andre mange ganger) og nå har jeg spilt noen timer og klart a og b lisensene. kjøpte en honda prelude v-tech og trimma den såvidt før jeg kjørte sunday cup og ff cup.

 

noen "veteraner" som har tips om hvordan jeg får litt mer penger litt fort?

skal kjøre lupo cup men da trenger jeg mer penger ijenn.

Lenke til kommentar

GT4 har over 700 biler og tusenvis av forskjellige instillinger. Spillerne kan customize nesten hver eneste aspekt av bilen og da må du bare vente deg å se ting du normalt ikke ser på veien i virkeligheten :)

 

Har blitt "airborne" med en bil på en slakk nedoverbakke selv men det er pga det er over 800 hester og fyrte av nitro samtidig . Trenger bare en liten hump og bilen letter .

 

Blir altfor vanskelig å ta situasjoner utav spillet og begynne å analysere det siden det kommer helt an på instillingene på bilen og dekkene . De kan være slitte og du kan kjøpe over 10-12 forskellige typer.

 

Eneste jeg finner urealistisk er når du kræsjer men det skjønner jeg godt siden alle bilene er tro kopier fra virkeligheten. Om de skulle kræsjes så hadde det reist spørsmål om sikkerheten på mange av bilene noe bilmerkene naturligvis ikke vil.

 

Uansett så skal du IKKE kræsje siden da taper du tid, så er du en god sjåfør trenger du ikke deg å ergre deg over at det ikke går an å kræsje.

Lenke til kommentar

Hurra for meg som klarte aa corrrupte min save, for deg vil vi gratulere.

Makan for et pes. Etter mange timer har jeg klart aa karre meg til alle soelv paa alle licencene, med noen gull. Hurra for nurnburgringtesten!

 

Husk GT4 liga'en folkens!

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=389703

 

 

Edit:

Det stoerste poblemet med skademodell er nok at det faktum at det er 700 biler som maa ha skademodell. Det blir kanskje litt mye til PS2, det.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

GT4 ER NICE! :thumbs:

 

Lot være å pverføre de 100'000 kronene og kjøpte meg en brukt Lancer Evolution til 8k, har nå hevi på en liten turbo til 13k og bilen drar sånn ganske greit. Er 0.8% ferdig. Må kjøre sundaycup noen ganger til, så gjør jeg noen modifiseringer til og så kan jeg ta 4WD racene, bilen min var rett og slett for treg i starten.

 

Morra mi klarte å slette hele Prologue savegamet. Hadde 4 tester igjen på "lilla" så var jeg ferdig. Litt kjipt, men jeg får vel bare ta alle de trege testene da... Hadde gull på endel og. :hm:

Lenke til kommentar
Det stoerste poblemet med skademodell er nok at det faktum at det er 700 biler som maa ha skademodell. Det blir kanskje litt mye til PS2, det.

for ikke å snakke om alt ekstraarbeidet det hadde blitt. :tease: . vi hadde sikkert ikke fått mer enn halvparten av bilene, og spillet hadde sikkert ikke kommet før 2006 :cry:

Lenke til kommentar
ar du ikke prøvd det, så bør du helst ikke uttale deg. Videoene er bare til å briefe. Og det med skademodell og IA på dataen er jo tatt opp før, og er ikke så mange som klager gitt.

Nå har det seg slik at jeg har spilt demoen veldig mye og jeg koste meg med det. Men det er bare ikke så realistisk som alle skal ha det til. Hvis du leser litt på det forumet jeg ga linken til. Så kan du se at de som spiller bilspillsimulatorer er helt enige med meg.

 

GT4 er et semi simulasjons bilspill. Noe midt mellom Arkade og Simulasjon.

 

 

 

Uansett så skal du IKKE kræsje siden da taper du tid, så er du en god sjåfør trenger du ikke deg å ergre deg over at det ikke går an å kræsje.

 

 

Sant men når du først er uheldig, noe som alle er i bilspill. Så burde man kunne forvente at de bilene man sklir inni reagerer på det. Og ikke bare kjører videre som om ingen ting har skjedd. Er ikke spesielt realistisk da.

 

 

Forøvrig er ikke det med skademodell så jævlig nøye for min del, selv om det selvsagt hadde vært en bonus. Jeg vil bare ha ett bilspill som er realistisk.

Lenke til kommentar

SOm jeg sa, så bør du helst prøve spillet før du sier noe, demo er demo, demo er ikke fullversjonen. Spesielt siden GT4 Prologuen kom ut for rundt 9 mnd siden om ikke mer.

 

Dessuten live for speed syns jeg var kjedelig, GTR kan gå an, men GT4 er noe helt annet.

 

Skal du ha et helt realistisk bil spill så ta nøklene og start bilen vel.

Lenke til kommentar

Vel. Angående all det snakket om realisme og blablabla

 

1. Jeg vil ha underholdning. Skulle jeg hatt realisme hadde jeg gått ut og kjørt bil. Da har du realisme

 

2. Jeg har ikke ratt og pedaler. Så for å si det slik så har realismepreget forsvunnet for lenge side. Med mindre jeg får instalert PS2 kontroller i bilen min :whistle:

Lenke til kommentar

Nja med måte da :) Du osså vil da vel ha realisme ! Jeg mener jeg har ikke orka å spilt dette spillet om det hadde vært bilmodeller som Lambda Kotelett Turbo 03.

 

Grunnen til at GT er morsomt for mange er jo pga du har ordentlige bilmodeller fra utallige bilmerker. De har studert hver eneste bil til den minste detalj .

 

Er en rekke proffesjonelle racere som faktisk bruker Gran Turismo til å lære seg banene før de går ut i virkeligheten å kjører den.

Jeg vil ha mest mulig realisme i spill men samtidig vil jeg at underholdningsverdien er der . F.eks jeg hadde hatet om jeg hadde blitt stoppet for å kjørt for fort av Onkel Politi og blitt fengslet i 1 år i spillet hehe.

 

Så sånn sett kan jeg være enig med deg .

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, om NOS.

 

Jeg har kjøpt NOS, til den brukte Mitchubitchu Lancer Evelution'en min (med forbehold om skrivefeil ^^,) og lurer på om bilene blir "dårligere" etterhvert av den? Får vi maks NOS på starten av hvert løp, eller er det en engangsgreie som man kjøper en gang og ikke kan fylle opp, altså noe drit?

 

Har nemlig ikke lagret enda. Forresten, bilen går ganske bra med ei litta flaske NOS utpå langstrekka.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...