Gå til innhold

Den store GT4-tråden


duda

Anbefalte innlegg

50%  :w00t:

69.8% :D

fått noen bemerkedsverdige biler?

Tja, Golf R32 Bi-turbo m 640 Hk. :love:

Ford RS200 rally. :thumbup:

Formula Gran Turismo. :grin:

BMW MacLaren F1 GTR Race Car.

AUTO UNION V16.

MERCEDES-BENZ AMG 190E 2.5 16V Evolution II (DTM).

DAIHATSU Midget '63 (hahahahaha) :p

MERCEDES-BENZ 300 SL Coupe '54

SHELBY Mustang G.T.350R '65 :dribble:

 

 

Dette er noen av høydepunktene i min garasje så langt både av ren kjøreglede, grom lyd og en god latter (Daihatsuen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt fire endurance løp til nå, og en ting jeg merket som var viktig er gode dekk som varer.

 

Når det gjelder bilvalg så er vel formel 1 bil det beste. Har du ikke det, så kan vel kanskje en touring car hjelpe. Men spørs hvilket løp du skal kjøre.

 

Strategi er å ikke pite før du absolutt må, jo lengre du klarer å holde deg jo bedre er det.

Lenke til kommentar
har prøvd med ford gt 40 på professional events-tuning cars, men blir kjørt i fra av en ruf. Andre forslag en en ford?

Du vinner lett med denne Golfen:

Var det den cup'n hvor nasjonalitet på bilene ikke har noe å si? Brukte vel en Nissan Fairlady Z (et eller annet..)

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvordan B-Spec funker ? :o

 

Jeg skjønner det ikke :(

B-spec er annenføreren din som kan kjøre for deg. I begynnelsen er han temmelig dårlig, men han kan trenes opp. Du bestemer farten 1-5 og om han skal kjøre forbi eller ikke (trekanttast). Du bestemmer også når han skal pitte (han gjør det selv også, men alt for sent først når hjula er røde)

han får b-spec poeng etter samme prinsipp som a-spec, dårlig bil mot sterke motastandere = mange poeng.

I tillegg øker du 3 ferdigheter (skills).

1: Machine skill -> kjør med ulike biler (Vanlige, rally, racere og "special cars")

2: Course skill -> Lær de forskjellige banene ved å kjøre alle både normal og revers.

3: Battle skill -> Øker når du kjører forbi på riktig sted og ligger jevnt med feltet, øker ikke hvis du fyker forbi med en gang og leder hele løpet!

 

Max er 10000 poeng og 100 på hver skill.

 

Lykke til.

 

PS: Min er 8829 poeng, 99 machine, 89 Course og 88 Battle og han kjører fortsatt mye dårligere enn meg :(

Lenke til kommentar

Fordi han er for dum til det. ber du han kjøre på max hele tiden, så kan det hende at han kjører ut. Når det gjeder forbikjøring så er han helt håpløs til det, det kommer seg, men han suger ganske.

 

Vitsen med B-spec, for meg, er at jeg lar han kjøre de løpene som er enkle for meg. Cuper som jeg leder med mye poeg, da lar jeg b-specen kjøre. Og har latt han kjøre en del endurance løp.

 

Er bedre å ha b-spec enn ikke syns jeg.

Lenke til kommentar

B-spec får lov til å kjøre endurance løp for meg, da jeg ikke har lyst å bruke et døgn på en bane alene. Har dog kjørt super speed way selv da

 

Om du skal bruke b-spec og ikke passe på han (f.eks 24timersløp hvor du sover) så bare ha en bedre bil enn de andre, og sett på medium eller increased pace. Om du vil ha på overtake eller ikke er ditt valg. ai'en kjører lettere forbi med overtake, mene velger ikke optimal racinglinje hele tida... (ja ai'en kjører forbi uten overtake også)

 

Jeg er på en ca 67-68% nå, har dog vært på 15% en gang, mene skulle ta backup av savegamet og da jeg savet på orginalkortet uten å loade fra samme kortet først, så creata den nytt game selv, overskreiv alt, og sletta alle bilene i garasjen. Og siden jeg er litt rar og vil ha alle bilene jeg vinner og kjøper, så var ikke det aktuelt å fortsette. Har også starta på nytt et par ganger før det ved en 6-7% da jeg gjorde store startfeil i valg av biler og tuning

 

Beste runde på nürburgring for meg er med en svart, max tuna, nissan skyline R34 '99 med 844hp. Den runda ble kjørt på 6.43.xx

Jeg hadde en liten tur av veien mene ikke nok til å smelle i veggen eller noe sånt, bare kjørte på grasset noen meter. Iriterte meg litt etterpå, mene var litt lei etter å ha prøvd på feilfri runde sikkert 20 ganger. Skylinen er litt ustabil på den ujevne alfalten i høy fart, og jeg må slippe opp på noen plasser der det er lett å dra av veien, som ved hopp.

Toppfart er 425km/t m/nos. Tror ikke den orker mer, det var nesten perfekt tima med siste giret, lå inne på rødt når den ikke ville mer

 

Har ikke unlocka extreme events enda heller, har ikke klart/prøvd så mye/orka å ta siste store cupen på proffesional enda. Mene driver med litt special conditions, er halveis inne på medium løpa. Har kjørt en del småcuper for de forskjellige merkene. Har alt i usa ferdig, alt utenom vw i tyskland osv. Har over 120 biler, eneste viktige bilene jeg mangler er formel 1 og escudo (selv om det er en del jeg fremdeles vil ha da :D). Har bare litt over en mill credits, mene når man trenger slr (889hp), saleen s7 (ca750hp), shelby cobra (730hp) og m3 csl(499hp) så flyr penga fort, spes med heavy trimming. Jeg tror egentlig at jeg tuna en del mer enn jeg kanskje trengte, mene dette er jo noen av de råeste bilene i spillet, så da er det moro å bruke litt cash på å få de enda råere. Har sef kjøpt det meste annet av tuning som racing dekk og understell også.

Merker at vanlige biler får mye bedre veigrep med tuningdeler i GT4 enn de gjorde i GT3, og det er jo moro :)

 

Dette tror jeg er det lengste innlegget mitt på hw noensinne, og det kan nok helt klart konkurrere med norskstilene mine :p

 

Akkurat i dette øyeblikk så kjørte faktisk b-specen av veien, ganske kraftig også, vet ikke helt hva han dreiv med egentlig, han dreiv å surra på innsida av veien rett etter en sving bak noe autovern :hmm::roll:

Flaks han ikke satte seg fast :yes:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Da klarte vi Gran Turismo World Championship. Det var faen ikke lett. Måtte kjøpe bil til 4,500,000 :-O

 

Jeg fikk en grell Ford GT40 Race car... den som er i introen til spillet.

Kjøpte du den Audi'n? husker ikke navnet på den :hrm: sliten en god del med den cupen jeg og

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...