fondus Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei Hvis jeg klokker (XP1700+) er VCore på 1,7 eller hva det nå var, hva kan jeg øke den til (uten fare!!!) så den går stabilt? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hej, Med vcore så ökar du helt enkelt voltstyrkan som går till cpu:n. Det finns ingen som helst anledning till att göra detta om du inte tänkt att öka fsb eller öka multin. Jag vet inte hur långt ditt moderkort tillåter dig att öka vcore men en regel är att om moderkortet tillåter dig att öka vcore med X så ska det vara "säkert" att göra så. En del moderkort (mitt abit tex.) kan bara höjas till 1.85, vilket inte riktigt räcker till om jag ska överklocka kraftigt. Så jag voltmoddade moderkortet med en variable resistor så att jag nu kan välja upp till 2.2 om jag vill.Nu är 2.2 alldeles för mycket men upp till 2.0 ska vara säkert att använda. Normalt så gör min XP 1600 runt 1400 MGZ (10.5*133) default men med vcore mod och med vmem mod så gör den nu 9*200 vilket är 1800 (jag är ganska bra på att räkna!!LOL).400 MHZ överklockning med luft är ju inte så tokigt. Hoppas detta hjälpte, Marcus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå