Gå til innhold

Innspilling av pc-høytalere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De aller fleste høytalere vil endre litt på lyden etter innspilling (oppmyking av oppheng etc), men det er bare å bruke høytaleren på vanlig måte for å spille de inn, også avventer en gjerne til de er ferdig innspilt før en avsier sin "dom" om hvordan en liker lyden i de. Er vel stort sett anbefalt fra 50-200 timer innspilling mener jeg å ha sett enkelte steder...

Lenke til kommentar

Tror det er litt overkill å spille inn pc høytalere, siden høyttaler elementa er såpass små at det er mindre rom for oppmyking osv. Innspilling blir en annen sak på større og dyrere høytalere.

Poenget med innspilling er jo først og fremst å skåne høytaleren i begynnelsen, slik at ikke elementet blir ødelagt pga. sin stivhet.

50-200 timer stemmer nok bra, flere timer på større høytalere er vel tommelfing regelen. Jeg spilte inn mine ca 200timer, før jeg begynte å dra på mot max effekt.

(JBL SVA hjemmekino høytalere)

Lenke til kommentar
Poenget med innspilling er jo først og fremst å skåne høytaleren i begynnelsen, slik at ikke elementet blir ødelagt pga. sin stivhet.

Formålet med innspilling er å myke opp opphenget til elementet samt senterringen.

50-200 timer stemmer nok bra, flere timer på større høytalere er vel tommelfing regelen. Jeg spilte inn mine ca 200timer, før jeg begynte å dra på mot max effekt.

(JBL SVA hjemmekino høytalere)

Venter du flere hundre timer med å dra på skikkelig, resulterer dette egentlig bare i en lenger innspillingstid for høyttaleren. Høyttaleren tar ikke noe som helst skade av å dra på tidlig i innspillingstiden, det eneste du oppnår er en kortere innspillingstid. Opphenget blir fortere mykt av store utslag, dvs høyt volum.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...