ljkhaeljfk Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har et Creative S750 her nu.. Men lurer på hvor viktig det er å spille inn elementene??? Har hørt flere som har nevnt det men. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bare brukt høyttalerene normalt. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 De aller fleste høytalere vil endre litt på lyden etter innspilling (oppmyking av oppheng etc), men det er bare å bruke høytaleren på vanlig måte for å spille de inn, også avventer en gjerne til de er ferdig innspilt før en avsier sin "dom" om hvordan en liker lyden i de. Er vel stort sett anbefalt fra 50-200 timer innspilling mener jeg å ha sett enkelte steder... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tror det er litt overkill å spille inn pc høytalere, siden høyttaler elementa er såpass små at det er mindre rom for oppmyking osv. Innspilling blir en annen sak på større og dyrere høytalere. Poenget med innspilling er jo først og fremst å skåne høytaleren i begynnelsen, slik at ikke elementet blir ødelagt pga. sin stivhet. 50-200 timer stemmer nok bra, flere timer på større høytalere er vel tommelfing regelen. Jeg spilte inn mine ca 200timer, før jeg begynte å dra på mot max effekt. (JBL SVA hjemmekino høytalere) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Poenget med innspilling er jo først og fremst å skåne høytaleren i begynnelsen, slik at ikke elementet blir ødelagt pga. sin stivhet. Formålet med innspilling er å myke opp opphenget til elementet samt senterringen. 50-200 timer stemmer nok bra, flere timer på større høytalere er vel tommelfing regelen. Jeg spilte inn mine ca 200timer, før jeg begynte å dra på mot max effekt.(JBL SVA hjemmekino høytalere) Venter du flere hundre timer med å dra på skikkelig, resulterer dette egentlig bare i en lenger innspillingstid for høyttaleren. Høyttaleren tar ikke noe som helst skade av å dra på tidlig i innspillingstiden, det eneste du oppnår er en kortere innspillingstid. Opphenget blir fortere mykt av store utslag, dvs høyt volum. Endret 23. februar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå