Pirka Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Pure performance wise the Raptor still wins hands down with its faster spindle speed and faster access times. If you don't have support for NCQ - or are willing to live with the limited sizes the Raptor comes in - stick with the Raptor. If, however, you do have support for NCQ, and need a hard disk larger than 74 GB there's no better choice than the Maxtor DiamondMax 10. It spins at a lower speed than the Raptor and makes less noise; it also generates less heat and doesn't need active cooling in most machines. What is a clincher is that, as the Maxtor costs not much more than the Raptor, it's cost per GB makes it better value by far - especially as its performance is similar to the Raptor in many tests, and better in some. Fae* !! Brukte 1600spenn for 6uker siden på 74GB Raptor og no kunne jeg fått noe som yter minimalt mindre men med 300GB Kilde: http://www.devhardware.com/c/a/Storage-Dev...nd-Queing-do/5/ Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Håper det kommer en ny utgave av Raptor snart med NCQ og helst 16MB cahce minne. Det hadde vært noe, men hjelper ikke den som har kjøpt en disk allerede. Det er jo slik når det gjelder data, det kommer alltid noe nytt og bedre, hvis en venter, men det er få som kan vente til alt har kommet. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Ja enige med deg her ... Men prinsipe er at CPU og GPU faller sinsykt ned i pris, mens ting som HDD, RAM og Skjerm holder seg stabilt i pris... Stakkars de som kjøper PCen med nyeste CPU-GPU til 10-15K og etter 6mnd får de 6-8K for PCen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg for min del angrer ikke ett sekund på at jeg brukte penger på min WD Raptor 74! Seek/access times er veldig viktig for ytelsen, og ikke bare skrive/lese ytelsen. Raptor er en disk folk pleier å ha som OS disk, og der er den perfekt! Har også mine spill på den. Har en Hitachi 250GB disk for lagring av data, pluss 3 externe disker. Så Raptor dårlig kjøp? Absolutt ikke! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg er enig i det du skriver om GPU, kanskje ikke så mye når det gjelder CPU. Jeg synes at utviklingen av raskere systemer til en viss grad har bremset opp en del der. Jeg kan ikke si at jeg angrer på at jeg kjøpte min Raptor 37GB, selv om jeg gjerne kunne hatt en større, men det er ikke nok til å kjøpe en ny nå, så jeg venter til forhåpentligvis det jeg beskrev over kommer eller den faller nok i pris til at jeg synes jeg kan kjøpe en til. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jo ... når du tenker på ytelse\kapasitet 300gig til samme pris med litt lavere ytelse og i enkelte tilfeller raskere og er ikke så gale. Vil gjærne få med tester av de 2 under vanlige windows brukk Tipper Raptor er vinneren her men Max er ikke langt bak Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Spørsmålet er vel kanskje hva en har. Hvis en ikke hadde en harddisk fra før og trengte en disk for å lagre data på og OS så er jo ikke raptor noe lurt. Hvis en har lagringsdisk fra før eller er villig til å kjøpe begge deler blir vel raptor et bedre valg. Lenke til kommentar
Digger Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva er problemet!! penger er for og brukes :-) sirklasjon kaller man det... jeg kjører 2X36gig wd raptor i raid som ren os disk det er kjemp greier det. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Min WD 74 GB Raptor yter mye bedre enn min Maxtor 250 GB 16mb cache. Jeg tror det bare er en test der Maxtoren yter maksimalt bedre enn Raptoren. Raptoren er i tillegg mye kaldere. Men støymessig gir raptoren mye mer støy når den er stresset, noe den heldigvis ikke er ofte hos meg da jeg bare bruker den som systemdisk. Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har både Raptor og Maxtor DM10. Raptor har jo 5 års garanti (Vet ikke hvor lang Maxtor garantien er). Og av en eller merkelig grunn så stoler jeg mer på varigheten til Raptor. Og det er vel en fordel på OS-disker? Spesielt når det gjelder raid0. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har både 74GB Raptor og en 300GB Maxtor Diamondmax 10, og det er en kjempefin kombinasjon. Raptor har jo aldri vært beregnet for å være en lagringsdisk, men en disk laget for RAID-oppsett og disk til å kjøre OS fra. Selv om Raptor ikke gir så mye "bang for the bucks", er jeg strålende fornøyd med mitt nåværende oppsett Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hva er problemet!! penger er for og brukes :-) sirklasjon kaller man det...jeg kjører 2X36gig wd raptor i raid som ren os disk det er kjemp greier det. Cash er problemet hos meg ... Vil gjarne ha Raptor disker til OS, programmer og lagring. Derfor mener jeg at denne max disken sko gi meg mer for pengene jeg brukte opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå