Stigma Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke insallert winXP på makinen min. Win 95-Me funker fint, men ikke winXP. Når jeg årøver en clean-install på nyformatert HD fryser bare installsjonen da den kommer til "setup is starting windows" og hvis jeg tar inn winME først, for deretter å oppgradere til winXP så crasher den ca halvveis ini installasjonen da den for første gang loader in winxp for å forsette insallasjonen. Loade baren er av en eller annen grunn grå, og etter 2-3 sekunder før jeg en safety-shutdown bluescreen som sier "unmountable boot volume". Jeg fatter bare ikke hva som er galt!! aaargh! Jeg kjører en Duron 700 på Abit KT7-Raid, det funker verken med eller uten hardiskene på raid eller vanlig IDE. Kan en eller annen der ute gi meg noe jeg kan prøve?? -Stigma Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Her er en mulig løsning, og enda en og en tredje. Søk etter "Unmountable Boot Volume" på Google så finner du mange svar. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 boot fra xp cden din og kjør bootfix Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Panzer, forklar gjerne mer i dybden hva bootfix er for noe. Jeg har ikke brukt det før. Hvor ligger det, hva gjør det i grove trekk? Jeg tok forresten å skiftet IDE kabelen fordi jeg så en beskjed under auto-detecting av hardisker en liten notis om at 80wire kabel ikke var funnet, så jeg bruke en annen nyere IDE kabel. Nå får jeg ikke samme error, men den krasjer like fullt nøyaktig samme sted med : hard error, og referanse til en .dll fil i system root (sitter på jobben så jeg kan ikke gi dere den nøyaktige meldingen). Takker likevel for svarene så langt, jeg skal se om jeg kan finne noe ut av det. [ Denne Melding var redigert av: Stigma på 2002-06-24 08:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå