Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router problemstilling (3com 11g)

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg laptop med trådløst nett, og vurderer derfor å bytte ut min gamle switch med en som har støtte for trådløst. Jeg har 1 stasjonær pc, 1 xbox, og en laptop som alle skal være tilknyttet + eventuelle gjester.

Problemstillingen er at jeg bor på studenthjem med nettverksuttak i veggen. Normalt ville det holdt lenge å bare uplinke switchen til denne, men jeg har bare 1 ipadresse. Løsningen jeg har brukt tidligere er en linux box med 2 nettverkskort som fungerer som router, og en switch. Denne linuxboxen er solgt grunnet støy og derfor vurderer jeg å kjøpe en "ordentlig" router som også har støtte for trådløst.

Så kommer spørsmålet: Noen som vet om følgende produkt vil gjøre nytte i min situasjon?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300716

Det er spesielt ordet "ADSL" som skremmer meg ettersom min internett går over studentnettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så kommer spørsmålet: Noen som vet om følgende produkt vil gjøre nytte i min situasjon?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300716

Det er spesielt ordet "ADSL" som skremmer meg ettersom min internett går over studentnettverket.

Den du linker til bør du nok unngå, siden denne har innebygget ADSL-modem. Ellers burde du kunne bruke hvilken som helst bredbåndsrouter, så lenge dette studentnettverket ikke bruker VPN. Gode eksempler er denne fra 3Com og denne og denne fra Linksys. 3Com'en er en stabil og lett å konfigurere. Linksys er også en stabil router, med muligheter for å bruke uorginal firmware som gir ekstra funksjonalitet.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...