efikkan Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei! Jeg lurer på om det er mulig å koble isammen to nettverk(LAN) over internett(som om det var en kabel mellom dem). Finnes det løsninger som er gratis? Takk. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det du er ute etter heter VPN, dvs. kryptering mellom to siter. Prøv å let i open- source avdelingen, må jo finnes noe linux software som fixer dette. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg bruker (dessverre) windows . Jeg var litt i tvil om det var VPN det het. Men det er altså det jeg er ute etter. Er det noen som vil anbefale et spesiellt "verktøy"? (jeg vet ikke hvor jeg skal lete...) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, men VNC kan du jo kople deg til en maskin over internett, men det er lite sikkert og kanskje ikke helt det du leitet etter? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dette finnes. I mange versjoner til windows. Det du sikkert søker er vel også noe der du kan se skjermen og styre mus og tastaturet til den andre maskinen fra din egen. Om du IKKE søker dette så vet jeg ikke. Men her kommer noen forslag: Pc Anyware (det heter så, men usikker på "stavelse" av produktnavnet) PXH405 Du kan jo se på download.com. Der kan du søker etter alle mulige programmer. Og lese litt om dem. Ønsker deg lykke til Mvh Thelle Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Klart du finner VPN software til Windows, men den ryddigste måten å gjøre dette på er f.eks å kjøre firewall- software med støtte for VPN på en dedikert pc/server i hver ende. Er iallefall slik det normalt settes opp hos større bedrifter. Og til info så tror jeg nok ikke at han prøve å fjernstyre PC. Les hva han skriver, koble to LAN sammen. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Edit Okidoki kom meg visst i forkjøpet. En gratisløsning som jeg mener skulle funke greit er to pc'er med IPCOP som er ganske grei å sette opp. Gratisløsning som er god og kan kjøres på en windows klient kjenner ikke jeg til.. men det kan jo være du finner noe.. Endret 23. februar 2005 av larskrru Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Et kjapt googlesøk gav for eksempel dette. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Jeg vil ha en "bro" slik at to nettverk(LAN) blir koblet i sammen. Jeg skal ikke andre kontrollere pcer. Edit: Eksempel: Jeg har et nettverk hjemme hos meg. Jeg vil koble nettverket til et nettverk hos en slektning som bor flere mil fra meg. Jeg vil altså kunne gå innpå pcene til slektningen min, som om pcen var i samme lokale nettverk som meg. Endret 23. februar 2005 av efikkan Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Sett opp en VPN tilkobling, dette følger jo med i nyere windows.! Server på den ene (motta tilkoblinger) og klient på den andre (koble til eksternt vpn-nett). Så får du en ip på hans nett og kan late som du er på LAN.. juppjupp! EDIT: litt seint ute, bruk moosehead's eksempel! Endret 23. februar 2005 av Mosess Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Sett opp en VPN tilkobling, dette følger jo med i nyere windows.! Server på den ene (motta tilkoblinger) og klient på den andre (koble til eksternt vpn-nett). Så får du en ip på hans nett og kan late som du er på LAN.. juppjupp! EDIT: litt seint ute, bruk moosehead's eksempel! Men kan du sette opp VPN server på Windows XP f.eks? Trodde man måtte ha satt dette opp på server OS (f.eks 2003 server)hvis du skal kjøre Microsoft sine programmer. Skyt meg om jeg tar feil. EDIT: Sweet, så ikke det innlegget tar en second på moosehead's løsning. Endret 23. februar 2005 av okidoki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå