kms Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Heisann, I et ledd for å få bukt med enorme viftestøy problemer på en FujitsuSiemens D8820 tok jeg og flashet til siste BIOS oppgradering, 1AF. Det fungerte fint bortsett fra at den interne skjermen nå er svart, og jeg er nødt til å koble på ekstern skjerm. Har noen noe tips på hvordan jeg jobber videre med dette? Kunne det f.eks. være verdt et forsøk å oppdatere videokortets BIOS (den bruker Mobility Radeon 9000, og har nå BK_ATI 008.006.013.000), eller har noen evt. tilgang til en eldre versjon av D8820 BIOS'en jeg kunne prøvd? FujitsuSiemens har bare aller nyeste tilgjengelig på siten sin. Takker for hjelpen, --Knut Lenke til kommentar
kms Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Fikk overraskende nok et fornuftig menneske hos FS-support, de mente at panel ID'en var blitt overskrevet når jeg flash'et BIOSen (første flash feilet og det skjedde sikkert da) så den klarte ikke å identifisere den interne display. Dette kan de ordne på ganske kort tid hos seg, men å sende maskinen inn til reparasjon og få den tilbake tar alltid en del tid... vet noen om dette kan ordnes manuelt? Lenke til kommentar
culprit Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei, opplevde også dette sammed problemet og får ikke displayet tilbake på den interne skjermen. Har du funnet noe løsning på dette eller er det noen andre som vet noe? .a Lenke til kommentar
kms Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, opplevde også dette sammed problemet og får ikke displayet tilbake på den interne skjermen. Har du funnet noe løsning på dette eller er det noen andre som vet noe? .a Sendte det til slutt til service -- var en tur i Oslo så jeg sendte det med budbil, de fikset det faktisk i løpet av et par timer. Lenke til kommentar
culprit Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Sendte det til slutt til service -- var en tur i Oslo så jeg sendte det med budbil, de fikset det faktisk i løpet av et par timer. Snakket med noen hos fujitsu-siemens, men de ba meg ta kontakt med Infocare. Var det der du sendte maskinen din til service? Gikk dette på garanti, evt. hvor mye kostet det? .a Lenke til kommentar
kms Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Snakket med noen hos fujitsu-siemens, men de ba meg ta kontakt med Infocare. Var det der du sendte maskinen din til service? Gikk dette på garanti, evt. hvor mye kostet det? Jeg fikk opprettet en "support incident" hos Fujitsu Siemens og sendte det til noen som het Systec Kongsberg. Men dette er en bedrifts-PC, mulig du må gå via InfoCare hvis du er privatperson? De var ikke sikre på om det gikk på garanti eller ikke, jeg finner vel ut når jeg får den tilbake og ser om de har lagt ved faktura. Hvis det ikke går på garanti går det veldig kjapt å fikse det (gitt at du har samme problem, altså litt sletting i BIOS'en), så det skal ikke koste mer enn en til to arbeidstimer + frakt (fikk opplyst kr 650,- timen). Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kan dere legge ut link til siste bios update? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Husk å ta backup av alt viktig og kjært på maskinen før du sender den inn. Mange som har brent seg på serviceturer (selv om de ikke egentlig skulle røre harddisken, som de ikke skal i dette tilfellet). Mvh ponke Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Snakket med noen hos fujitsu-siemens, men de ba meg ta kontakt med Infocare. Var det der du sendte maskinen din til service? Gikk dette på garanti, evt. hvor mye kostet det? Jeg fikk opprettet en "support incident" hos Fujitsu Siemens og sendte det til noen som het Systec Kongsberg. Men dette er en bedrifts-PC, mulig du må gå via InfoCare hvis du er privatperson? Amilo maskinene fikses av infocare eller effekt. Lifebook serien er det kongsberg systec eller siemens som tar seg av. Lenke til kommentar
kms Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Amilo maskinene fikses av infocare eller effekt. Lifebook serien er det kongsberg systec eller siemens som tar seg av. Tja.. min Amilo ble nå beviselig reparert av Kongsberg Systec Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Amilo maskinene fikses av infocare eller effekt. Lifebook serien er det kongsberg systec eller siemens som tar seg av. Tja.. min Amilo ble nå beviselig reparert av Kongsberg Systec stemmer nok det, men normalt sett er det ikke de som fikser denne modellen Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 ,men er det ingen som har linken til bios update for amilio d 8820 maskina? Lenke til kommentar
culprit Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 ,men er det ingen som har linken til bios update for amilio d 8820 maskina? Det er vel den som ligger på denne linken: bios oppdatering! Bare å gå inn på hjemmesiden dems og skrive inn hva slags maskin du har, så blir diverse oppdateringer tilgjengelig. Ikke så mange for 8820 riktignok, og for min del var oppdateringen ved cdrom bootimage mindre vellykket. Lenke til kommentar
sparki Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Kongsberg Systec har kjøpt opp Effekt. Effekt reparerer ikke pcer lenger. Alle bærbare pcer blir reparert hos Systec avd. Oslo, stasjonære Kongsberg. Vi snakker nå om pcer som er kjøpt med en SSP-avtale, Service og support pack, via Effekt og modelltype Fujitsu Siemens. Det som har skjedd forøvrig med modellen din stemmer med hva kundekonsulenten sa. Selve operasjonen tar nøyaktig 10 sekunder ved å boote en floppy disk som inneholder en ny ID for skjermen. 650,- vil jeg kalle noe stift. Sitter forøvrig med en sånn floppy på pulten min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå