martinxx Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei I skulle jeg sette en 80 GB harddisk i et gammelt hovedkort sem heter Abit BE6, men den registrerte bare ca.33 GB. Hva er feilen? for gammelt hovedkort? feil på harddisk...? Noen må hjelpe meg! Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) litt mer info: hvilket OS bruker du? harddisk? nytter ikke å skrive "hjelp, det fungerer ikke her", da blir det vanskelig å hjelpe Endret 23. februar 2005 av juliussen Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg bruker XP prof. Hardisken heter Maxtor Lenke til kommentar
slettet Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Støtter hovudkortet disker som er større enn 32GB? Viss ikkje så kan du sjekke leverandøren av hovudkortets webside om dei har oppdateringer til det kortet, oppgradere det, og sjå om det hjelper... (oppgradering = flashe bios) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Du bør se om du finner en ny BIOS til det hovedkortet. Men det hovedkortet er såpass gammelt, så det er ikke sikkert det hovedkortet har støtte for den disken. En løsning vil være å kjøpe en ekstern IDE-kontroller som garantert har støtte for disken. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Eg sjekka litt; og det serut til at det finns nye bios'er til det kortet; men du må vete kva versjon av kortet du har. Oversikt over BE6-korta. edit: Ser for meg ut til at du har det øverste av dei tre korta; då dei to andre i utgangspunktet støtter disker som er større enn 32GB... Endret 23. februar 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er mulig du må oppgradere BIOS. På denne siden kan det se ut som de første utgavene ikke hadde support for disker over 40GB. http://www2.abit.com.tw/page/en/download/d...KET_TYPE=Slot+1 Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hei Har den nyeste BIOSEN den heter TH. Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hei Det er det øverste ut av kortene: BE6 Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Eg sjekka litt; og det serut til at det finns nye bios'er til det kortet; men du må vete kva versjon av kortet du har.Oversikt over BE6-korta. edit: Ser for meg ut til at du har det øverste av dei tre korta; då dei to andre i utgangspunktet støtter disker som er større enn 32GB... Det er det øverste: BE6 Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er disken din satt til "32GB clip mode" med de små dingser til å sette hdd i master og slave mode ?? Glemte ut ka disse små hvite greia heter ... Sitter dritings på jobb ... Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er disken din satt til "32GB clip mode" med de små dingser til å sette hdd i master og slave mode ?? Glemte ut ka disse små hvite greia heter ... Sitter dritings på jobb ... jumpere heter de Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jumpere ja !!! Mange takk !!! ... skriver det ned for å huske i tiden fremover ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå