Gå til innhold

DMA transfer mode

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden får jeg enablet Dma transfer mode? Pleier jo altid å være system-->device man-->disk drives-->harddisk prop. -->settings

Noe lgiunende ihvertfall.. altså valgene for harddisken.. WD.

Finner ingenting jeg..

Noen som har kjennskap?

Er nokså ny på win2000, men skulle jo være noe av det samme:-)

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går da ut ifra at det er auto.. fordi det finnes ikke noen form for checkbox som sier noe om dma.. finnes ikke checkbox i noen av kanalene:-)

jaja, men jeg har et annet bitte ltie problem.

Har altid hatt litt problem med å få installert

"mass storage controller" er i "other devices" i enhetsbenhandleren om du vil. jeg sier device manager:-)

Hva kommer denne kontrolleren under? hovedkortet?

Noen som vet hvor jeg kan finne denne driveren? har sett rundt, men igrunnen ike funent noe..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 23:46, Neo_mandal skrev:

Har altid hatt litt problem med å få installert

"mass storage controller" er i "other devices" i enhetsbenhandleren om du vil. jeg sier device manager:-)

Hva kommer denne kontrolleren under? hovedkortet?

Noen som vet hvor jeg kan finne denne driveren? har sett rundt, men igrunnen ike funent noe..

PCI Mass Storage Controller er HPT 370 drivere som installeres under scsi-controllere ( HDD-kontrollere).

De som følger med hovedkortet er gjerne gamle, men også hvis du laster og oppdaterer siste Bios ( man bør bruke de som tilhører hovedkort produsenten ).

> HPT 37x BIOS version 2.0.1024. The RAID function is for TH7II-RAID only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected. <

Når du starter maskina og presser Ctrl + H ( mulig en annen bokstav, i den blå HPT-Bios plakaten under oppstart ) - der kan du velge UDMA-modus ( les i manual for jeg har ikke kortet og kjører Win98 SE ), og enable DMA i device manager properties for DVD/CDRW.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-24 01:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 20:42, Neo_mandal skrev:

Hmm. trenger jeg da den driveren hvis jeg ikke kjører raid eller har noen scsi controller..

Raid eller ikke, trolig er Harddisk ( eller DVD eller CDRW ) kobla til HPT-kontrolleren med ATA100-kabel, og hastigheten settes i HPT-Bios. Noe som avgjør om enheten leverer 33/66/100 MB/s. Trolig er UDMA modus 5 for ATA 100.

Er du ustødig på Bios oppdatering, så er det en fin ting å lære.

Quote:

Lurer på om fantom cd gjør at den driveren trengs..

HPT-kontrolleren settes under scsi-kontrollere, selv om det er en IDE-maskin du kjører, og er nødvendig. CD-emulator får egen stasjons bokstav, men hvordan den funker I Win2k vet jeg ikke. Om den er avhengig av at UDMA-frekvensen settes i HPT-Bios...

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-25 00:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 22:41, Kjetil Lura skrev:

Zink

HPT-kontrolleren er 66/100/133 ikke 33

Kommer an på modusen den settes i ( eks. min HPT366 har modus der en kan velge den gamle PIO mode 16,6 MB/s ). Gikk ut ifra 37x er bakoverkompatibel som den, men vet ikke. ( har mange hvite flekker på kartet ).

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-25 00:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...