berzerker Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Alright, har prøvd å få dette kortet til å virke i Linux en stund, forskjellige distroer uten noe særlig hell, men denne gangen har jeg ihvertfall kommet noe lenger. Her er hendelsesforløpet: Helt fersk install av Fedora Core 3, default installation package. Prism54 blir installert. Hentet ned 1.0.4.3.arm fra prism54 sin webside, renamet denne til isl3890 og puttet den under /lib/firmware. Etterpå bruker jeg Fedora sin network configuration tool under System Settings/Network. Jeg velger "new" og putter inn infoen som trengs. Når jeg så kjører activate står den og venter; "Determining IP information for eth1....". Dette failer den, og hvis jeg ser på selve kortet ser det ikke ut som det er startet en gang, ingen lys er på, og selv om jeg setter ip selv kan jeg ikke pinge routeren min. Jeg har prøvd med ifconfig eth1 up osv, ingenting fungerer. Det ser jo ut som kortet ikke starter, men hvorfor og hvordan fikse det? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Siden ikke Prism54-driverne virket, må du bruke ndiswrapper på kortet. Du har sannsynligvis Prism Frisbee-versjonen av kortet. http://66.102.9.104/search?q=cache:l1y2A5Y...02W+linux&hl=no Lenke til kommentar
berzerker Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 I følge Windows og cd'en som fulgte med har jeg SMC2802W og ikke SMC2802W V2, det var i hovedsak derfor jeg prøvde prism driveren. Jeg forsøkte med ndiswrapper, tok ndiswrapper -i navnpådriver, men når jeg kjører ndiswrapper -l får jeg at den er invalid. Siden prism driveren er installert og kortet ikke starter så er det prism driveren som ikke funker? Kan prøve meg med ndiswrapper igjen, takk for svaret. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Sikker på at du ikke har V2? Bilder: V1 og V2 Lenke til kommentar
berzerker Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Sikker på at du ikke har V2? Bilder: V1 og V2 Jeg er ivhertfall ikke sikker nå lenger Skal sjekke når jeg kommer hjem. Inf filen på cd'en som fulgte med heter 2802W.inf, men jeg må få sjekka det helt. (Merkelig at det skulle være en invalid driver for ndiswrapper da ..? ) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Sikker på at du ikke har V2? Bilder: V1 og V2 Jeg er ivhertfall ikke sikker nå lenger Skal sjekke når jeg kommer hjem. Inf filen på cd'en som fulgte med heter 2802W.inf, men jeg må få sjekka det helt. (Merkelig at det skulle være en invalid driver for ndiswrapper da ..? ) Hvis kortet støtter 802.11a,b,g er det V1, hvis det støtter 802.11b,g er det V2. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) skriv "ifconfig eth1 up" og sjekk dmesg. er en viss mulighet for at den ikke får lastet opp firmwaren. Gimper: hvor har du det fra? v1 støtter ikke a. Endret 23. februar 2005 av Nichotin Lenke til kommentar
berzerker Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, viser seg at den definitivt er v2 ... Nå stresser jeg med ndiswrapper i stedet.... Lenke til kommentar
berzerker Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Ok, nytt problem. Med ndiswrapper får jeg installert ting, jeg har fulgt denne guiden: http://www.linuxelectrons.com/article.php/20040507104718960 Alt ser ut til å fungere, jeg får opp wlan0 som inactive og registrert som wireless. Problemet er at når jeg trykker "Activate" får jeg bare opp: "Device wlan0 has different MAC address than expected, ignoring". MAC addressen ER riktig. "Bind to MAC address" står avkrysset, men jeg kan uansett ikke trykke "Probe"... Veldig lite om dette på google også .. (Har fjerna alias'en fra modprobe.conf uten at det hjalp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå