johncl Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei, jeg har nettopp bestilt en del nye komponenter for å bygge meg en PC, men vil bruke min gamle Fortron Source PSU som er 350 watt. Den har jeg brukt på et annet ATX system med en Athlon XP2100. Den nye PCen vil bestå av: Asus P5GD1 hovedkort (LGA775) Intel 3.0 GHz CPU MSI 6600GT PCI-E skjermkort 1 GB minne (Twinmos matched 512MB PC3200) Creative Audigy 2 Lydkort NEC DVD-Brenner 120 GB Seagate Barracuda HD (IDE) 3.5" floppy Samt at det blir en del USB enheter også: printer, kortleser, webcam, usb-mic. Vil min gamle PSU takle dette? Er det noe nye standarder på plugger jeg må ha til hovedkortet eller vil Fortron Source PSUen min funke? Mvh, John Christian Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det der skulle funke fint. FS er bra saker. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Takker for svar. PSData har pakket og snart sender de det! Er litt opptatt av lavt støynivå så jeg har valgt komponenter med omhu. Er nok redd for at jeg må jobbe litt ytterligere for å få ned ytelsen. - Asus hovedkortet har passiv chipset kjøling - MSI skjermkortet skal være et svært stillegående 6600GT kort - Min FS 350w PSU har en stor 12cm vifte som er stillegående - Seagate Barracuda 120 GB disken er svært stillegående også - Har også to 12dba Papst vifter hvis det skulle være nødvendig med mer luft Da gjenstår det boxed viften på Intel CPU'en som må skiftes. Jeg har lest at den gigantiske Zalman 7700cu kjøleren i solid kobber skal være bra, og kompatibelt med hovedkortet. Spørsmålet er om jeg har nok klaring opp til PSU. Angående harddisk så har jeg lest at den nye Raptor WD740 disken har fluid bearing som skal gjøre den mer stillegående. Men hvordan er den sammenlignet med f.eks. en Seagate Barracuda? Finnes det noen dB målinger som sammenligner disse? Jeg har hørt at knatringen ved skrive/lese kan være støyende, men det går jo an å henge den opp i noe silent-drive gummioppheng for å redusere denne type støy skulle jeg tro? Er det noen som har efaring med dette? Ytelsen på disse nye Raptor diskene frister meget... Mvh, John Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå