hemo Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det finnes mange såkalla network tool og eg lurer på om du bruker ein (eller fleire). Lenke til kommentar
Al-zymer Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bruker selvfølgelig tracert og whois, samt TCPview og Dr.TCP. Lenke til kommentar
drool Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det finnes mange såkalla network tool og eg lurer på om du bruker ein (eller fleire). Klart....jeg bruker ping, tracert, route, net, arp osv... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 joda, men eg tenkte på dei programpakkene som finnes... Fleire utviklarar har laga kontrollpanel eller samlepakker for "alt ein kan trenga" i ein pakke... drool: Nyttar (som betyr "bruker") du nokon av desse? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Bruker selvfølgelig tracert og whois, samt TCPview og Dr.TCP. TCPview førte meg til Winternals Administrator's Pak, mens DrTCP ser ut til å vera noko eg ikkje treng, eller? Etheral er ein pakkesniffer. Intressant produkt å ha på f.eks. sw-rutere og -gw for å sjå kva som går forbi av trafikk... Andre kjekke programpakker/verktøy som folk her på forumet gjer god nytte av? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Andre kjekke programpakker/verktøy som folk her på forumet gjer god nytte av? tcpdump, netcat, whois, telnet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Putty, Network Stumbler, Nessus (sikkerhetscan), nmap. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg brukte samspade før.. samspade.org/ssw Du kan jo se om det er noe for deg.. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ettercap, whois, tracert, ssh. Lenke til kommentar
Al-zymer Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) TCPview er standalone, og er kjekt for å ha løpende oversikt over hva som skjer på alle porter. Dr.TCP er greit for optimisering av nettverks-forbindelsen, der kan du sette opp TCP Receive Window og MTU, blandt annet. Men hva DU trenger, kan jo ikke JEG si......jeg bare svarte på spørsmålet ditt ;-) Endret 23. februar 2005 av Al-zymer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå