RolfB Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har testet å ta noen bilder av noen gamle papirbilder jeg har og resultatet er ganske bra. Hva kan jeg gjøre for å få bildene best mulig jeg er ganske grønn innen fotografering. Fint om noen har noen tips om hvordan jeg bør stille inn kamera osv når jeg skal ta bilder av papirbildene Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kameraet pekende 90° på bildet, gjevn belysning uten å få reflekser fra lyskilde®, helst stativ for å unngå bevegelsesuskarphet, skarpeste blender (rundt 8 på speilrefleks, og 4(?) på kompakt), og lukkertid som gir riktig eksponering... Macroobjektiv er flott, ellers er vel tele- greiere enn vidvinkelobjektiv.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det mest hensiktsmessige må jo være å scanne fotografier. Å ta gode reproer med kamera, er ingen enkel oppgave, det er faktisk et eget fagområde! Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Ok takker for svar. Jeg har ikke ekstern blitz på kameraet mitt så hvis jeg skal holde det rett mot bildet så blir det gjennskinn.er det noen måte å fikse det på? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ta en bit av en bærepose (standard hvit), og legg foran blitzen i det du tar bildet... Det demper fint, og kan være en erstatning for ikke å ha ekstern blitz;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå