Gå til innhold

Overklokking av FX5700

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp fra dere garvede overklokkere :D

Har et LeadTek WinFast A360 TDH MyVIVO FX 5700 m/256mb

Greier pent å øke mHz på kjernen og mem, men mener at det er mulig å åpne flere pipes på det. Derfor kjørte jeg i gang Rivatune og fulgte anvisningen som står øverst her på siden.

Etter å ha valgt "Low-levelsystem set", "NVStrap driver" fanen og valgt "Install" er fortsatt "Allow enabling hardware masked units" gråa ut.....

Betyr d da at jeg er "stuck" :( Skulle gjern prøvd å få mest mulig ut av kortet.

Evnt er d mulig å oppgradere bios og evnt hvor finner jeg de nyeste bios'n for Nvidia?

Er "litt" :mrgreen: på dette, så hvis noen har gode forslag til hva jeg kan gjøre, kjør på!!

tnx

Endret av krAmer the n00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du klokke så må du først skaffe deg en sånn en, slik at kjølinga blir bedre.

Jeg har ett makant kort som du har bortsett fra at mitt er fra Gainward og den kjøleren som sto på kortet var så vidt nok til å kjøre stock hastighet.

På core clock kommer du ingen vei med originalkjølinga, men du kan jo ta for deg memory clock.

Her er det litt og hente.

Kom selv fra 550Mhz til 600Mhz. uten og gjøre noe fysisk med kortet.

Klokk 5 og 5 mhz og test med 3dmark eller aquamark mellom hver klokking.

Når poengsummen begynner å gå ned igjen da har du klokka for langt og det er bare å stille tilbake til den frekvensen som ga best poengsum.

Årsaken til at det ikke går og klokke core er varmerelatert.

Kan godt være du får klokka core relativt høyt og til og ned kjørt testprogrammet men kortet vil fort gå for varmt under spilling slik at maskina krasjer eller lignende.

Kjører selv stabilt på 470@600, kunna hatt core på 475 men det er ubehagelig nært grensen så ligger gjerne litt under det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...