Gå til innhold

Farvel til sokkel A

Anbefalte innlegg

Socket A blir ikke borte enda. Vi vil vel se enda flere slike sørgetråder før den forsvinner.

Jeg fikk min første Socket A PC for litt over 4 år siden. Her i huset går det nå 3 maskiner med Socket A og det har aldri vært noe tull med noen av dem.

Athlon 1.4GHz

XP2000+ (ligger for tiden i en eske)

XP2100+

XP3200+

Sistnevnte kommer nok til å gå i lang tid før jeg vurderer oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmmm, og jeg som skal kjøpe en Athlon XP-M til mitt ennå ikke motatte vannkjølings sett som jeg kjøpte på julaften bare for å overklokke.... :)

Fra spøk til revolver så kommer nok Socket A til å leve lenge på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Kommer til å holde en liten minnestund for mine socket a cpu'er :

Palomino Xp 2000+

Barton Xp 2500+ @ 3500

XP -M 2400 @ 2,4Ghz à 220fsb eller 2760 a 240fsb à 2.05 Vcore (større psu).

Det er selvsagt den siste socket A en som jeg bruker nå, kommer til å gradvis gå over til høyere klokk men må som sagt skifte psu før det blir stabilt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

blir trist. Har forsatt en duron 1300 og athlon 2800+ som skal selges :) PM meg hvis dere muligens er intressert i å få tak i en bit historie =)

Ellers syns jeg da socket A trenger å hvile i fred etter rekordlang trofast tjeneste.. Hadde det ikke vært for socket A så ville nok Intel vært på tronen alene og prisene ville vært minst 3 ganger så høye som de er nå.!

Takker for at den prosessoren med denne sokkel kom :D

Go AMD. Vis like stor suksess med 939 sokklen :)

Lenke til kommentar
Selv om både Sempron, Athlon XP, og etterhvert også Athlon MP blir faset ut, så er det neppe slutt for sokkel A. Denne sokkelen blir overtatt av AMD sin Geode NX-serie av prosessorer.

sant nok, og så lenge det meste av athlon serien er kapabelt til å drifte en liten server her og der så kommer det til å ta veldig lang tid før socket a forsvinner.

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...