Gå til innhold

Farvel til sokkel A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skjønner det ikke helt det med socket a.... socket a og socket 462 er det det samme ell :S merkelig har da sett hovedkort det står socket a på men :hmm:

Jepp, Socket 462 er det samme som Socket A.

Hvis du gidder å telle antall hull/pinner på et Socket A hovedkort vil du finne ut at det er 462 av dem :thumbup:

"Socket 754 tar over for Socket A"

Vil det si at alle som skriker ut om at Socket 939 er det eneste å satse på, fordi Socket 754 er på vei ut, har tatt feil?

Lenke til kommentar

Etter noen få oppstartsproblemer og avsporinger innimellom vil jeg si at socket-a er sammenlignbart med Socket-370 og BX440 når det gjelder suksess!

Aner ikke hvor mange socket-A eller Socket-370 kort jeg har hatt, men det er maaaaaaange. Har fårsåvidt mange av de enda i diverse bokser rundtomkring. Man gir jo vekk litt hardware i ny og ne også. Slektninger og kammerater som sitter på gamle overklokkingskjemper osv ;)

Kun noen ytterst få kombinasjoner har skapt problemer. (de fleste tidlige revisjonsnr)

DrE

Lenke til kommentar

Sukk.. triste greier.. :cry:

Har en XP1800+ stående å gå i serveren, og en XP2800+ i vanlige maskinen, pluss en XP-M2400+ 35W på hylla (kjekt å ha sak)

Har forstått at det er slutt nå, så har gått til innkjøpt av ett 939 system.. :love:

Lenke til kommentar

Socket A er ikke død!

Skal kjøpe meg en 35w XP-M som skal klokkes denne uken. Ser ingen grunn til å gå over til 939 enda sålenge ytelsen ikke kan forvare det. Regner med å få minst 10000-11000 i 3D03 med det nye oppsette.

Har bare hatt to hovedkort siden 1997. BX senere oppgradert med S370 slot-kit og nå kt400.

Neste hovedkort blir neste generasjons vinner serie som selvfølgelig har støtte for dualcore :yes:

Endret av Culpa
Lenke til kommentar

Hm synes det er rart at i den siste tiden at cpuer som er utrolig kraftig for den vanlige mannen på gaten har blit fraset ut. Jeg kjenner ingen vanlige folk ( folk som ikke lever for eller av data) som har bruk for noe som er kraftigere enn XP 2500+.

Vel AMD får da holde på som de vil. Men prisene på 939 og 7XX er jo nesten helt identiske. Så da må jo prisene kraftig ned på 7XX for at noen skal gidde å kjøpe det. Eller så kommer det kanskje lav volts utgaver på 7XX platformen. Enten så må det være en ytelse eller pris forskjell på de to platformene, noe som nesten ikke finnes i dag.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...