veggiss Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg flytter 70GB med filmer fra en vanlig harddisk, til et RAID volume i dag. Jeg vet at alle filmene var bra før jeg flytta dem. Når jeg nå prøver å pakke ut filmene fra RAID volumet, får jeg crc error på samtlige. Det hjelper ikke å flytte filmene tilbake heller, da jeg får akkurat samme feilen. Hvis jeg laster ned noe fra nettet, får jeg også crc feil på alle filer på RAID volumet, men hvis jeg laster ned til en vanlig disk, så funker det. Noen som vet hva som forårsaker dette? Har satt opp standard striping på en highpoint RAID kontroller som er på et Abit VP6 mobo. Diskene som står i RAID er 2 stk WD1200JB. Hvis noen har en løsning på dette så blir jeg overlykkelig, hvis ikke så er 70GB med filmer tapt. ps...glad jeg ikke har flytta xxx katalogen enda :razz: Lenke til kommentar
Borf Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 har du nyeste drivern til raid kontrollerne, har same oppset som deg nesten, fekk berre blåskjerm med dei driverne som følgte med.. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Fortell oss om du løser problemet, eller ikke. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Blir nok til at jeg bare sletter alt sammen :/ Lenke til kommentar
Olabil Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg opplevde noe av det samme en gang jeg hadde clocka opp prosessoren min noe. Mista en haug mp3 da jeg skulle flytte dem over på ny disk. Virka som om de ble lagt delvis oppå hverandre(Fat-feil). Da jeg satte cpu-en til å gå normalt gikk det bra å kopiere over, men filene som allerede var flyttet ble ødelagte for alltid. 70% av filene hadde "scorpions" med "wind of change" midt inni sangen - deilig?? Mye rart skal man oppleve. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 02:09, Olabil skrev:Jeg opplevde noe av det samme en gang jeg hadde clocka opp prosessoren min noe. Mista en haug mp3 da jeg skulle flytte dem over på ny disk. Virka som om de ble lagt delvis oppå hverandre(Fat-feil). Da jeg satte cpu-en til å gå normalt gikk det bra å kopiere over, men filene som allerede var flyttet ble ødelagte for alltid. 70% av filene hadde "scorpions" med "wind of change" midt inni sangen - deilig?? Det er ikke særlig lurt å klokke opp PCI-bussen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå