bazzo Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har laget en side med divs som er sentrert av en div som ligger rundt de andre... <div class="div_Center"> <div class="div_Header"></div> <div class="div_Meny_1"></div> <div class="div_Meny_2"></div> <div class="div_Innhold"></div> <div class="div_Foot">div> </div> <!-- Her slutter "div_Center" --> Problemet er at rammen rundt center div vises som en strek øverst i firerfox og vises slik jeg hadde tenkt i IE... Hva gjør jeg feil? Her er css body { background-color: #A4BA8C; margin: auto; text-align: center; margin: 0px; padding: 0px; } .div_Center { margin: 0 auto; text-align: left; vertical-align: top; width: 750px; border: 1px solid #000000; } .div_Header { background-image: url(../images/header_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 201px; width: 750px; float: left; } .div_Meny_1 { background-image: url(../images/meny_1_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 30px; width: 750px; float: left; } .div_Meny_2 { background-image: url(../images/meny_2_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 51px; width: 750px; float: left; } .div_Innhold { } .div_Foot { background-image: url(../images/footer_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #000000; text-align: center; padding-top: 46px; height: 65px; width: 750px; float: left; } Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 I og med at du ikke har lagt ut noen link er jeg litt usikker på problemet ditt, men du sier jo at du skal ha border: 1px solid #000000, og for meg er det akkurat det du får i FF, en strek... Hvordan vises det i IE? Endres problemstillingen avhengig av hva du fyller div'ene dine med? Har du noen link? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Her er siden uten header.... -- LINK -- Endret 23. februar 2005 av bazzo Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hvis jeg tar "float: left;" på ".div_center" så går rammen rundt, men da er ikke designet midtstilt lenger... Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Mens vi venter på ekspertene... Hva skjer hvis du fjerner "auto" herfra: .div_Center { margin: 0 auto; text-align: left; vertical-align: top; width: 750px; border: 1px solid #000000; } ? (Du har det jo i Body, så midtstillingen burde bli ordnet der?) Mvh Primaxx Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Fjern float på div_Foot og legg til clear: both på den. Clearing a float container without stuctural markup. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Fjern float på div_Foot og legg til clear: both på den. Ja! Det fungerte fint... Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå