dan1el Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Samme som å si til helvete med Opera. Opera har vært en konkurrent i 10 år og de henger fortsatt med. Det er en grunn til det. Dessuten så er det bannere i Opera, og heller ikke det holder folk unna. Det samme er det med Firefox... Uansett hvor mange hyklere som går over til IE7, så vil Opera og Firefox fortsatt holde trutt. Uansett hva noen sier. Firefox har oppnådd en enorm brukermasse på kort tid... det er også en grunn til det... folk liker den. Dette ble bare rør Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Sletta innlegg som ikkje hadde noko med tråden å gjere. Slike OT-ting passer mykje bedre i SO3-tråden Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Dette ble bare rør Faktisk en veldig god og mest av alt sann oppsummering. Nå er det slik at banerne i Opera er en av tingene som holder meg unna, men som du skrev så vil nok ingen av disse nettleserne "dø" i løpet av de nærmeste årene. Men nå blir det vel slik at Microsoft til slutt tvinger alle store firmasider til å blir ukompatible med FF og Opera Endret 24. februar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Det blir nok Firefox fremover Jeg må bare si at jeg ikke har hatt en eneste spyware/adware/toolbar osv. etter at jeg gikk over fra å bruke IE til å bruke Firefox, det sier jo litt. De gangene jeg har brukt IE har jeg har jeg fått ads igjen IE: Firefox: :!: Jeg bruker også Opera, men mest FF. Endret 24. februar 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Smilefjesknappene fungerer iallefall i FF ser det ut som. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Liker FF ganske bra jeg :] Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det er ikke så interessant om den blir like bra eller bedre enn FF eller Opera, men at den blir tilstrekkelig bra nok til at folk ikke gidder å laste ned f.eks FF eller Opera. Det er den jo allerede Mange av de jeg kjenner (og meg selv inkludert) som har testet f.eks. Opera eller Firefox bruker alikevel IE til vanlig - til tross for at de har prøvd flere av de større konkurrentene. Eneste sted jeg ikke bruker IE er på jobb-Mac'en min, der går det i Safari siden IE på Mac er ubrukelig tregt. Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Poenget er vel at den fremtidige versjonen vil følge med operativsystemer fra MS, og dermed vil en del folk få den på denne måten. Det er da ikke sikkert de orker å laste ned FF eller opera, fordi de er såpass fornøyde med prestasjonene til den nye utgaven an IE. Tror du har rett her, og jeg tror bl.a derfor at IE vil bli mer brukt enn FF og Opera. Men en god del folk vil nok også laste ned FF, bl.a fordi det er mye tryggere å bruke FF. IE vil vel aldri få noen bra sikkerhet, pga at det er så altfor få folk som jobber med oppdateringer til IE. Jeg har selv FF, og kommer nok ikke til å gå tilbake til IE. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Brukte selv IE før men er nå gått nesten helt over til firefox, og selv om jeg ikke kan si den er så ekstremt mye bedre enn IE 6 så er det iallefall ikke mer feil og ustabilitet i firefox enn i IE. IE er rett og slett fult av feil og klikker for et godt ord. Why, why must it crash every single time I open a PDF? Svar: Fordi du ikke har peiling. Har hatt akkurat det samme problemet med IE med Arcobat 7 men ikke på Firefox. Uansett var det bare en ny installasjon av Arcobat som skulle til. Why is there no way to check for updates from within the browser, for one thing? Svar: Fordi ikke alle brukere liker den der plagsomme meldingen om updates hver eneste gang de åpner et program. Samtidig er det jo ikke noe problem å oppdatere mauelt samtidig som du da har mye større kontroll. Opera, fine, whatever, I'm not paying for a browser Svar: Prisen på utviklingen av IE er selvfølgelig kalkulert inn i prisen av Windows, så bruker du IE bruker du en browser du har betalt for, på samme måte som om du kjøper Opera. Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Når sant skal sies er det vel mye brukern det kommer ann på og? Det vil si, jeg bruker FF fordi det er raskere mer stabilt og visstnok skal være tryggere å bruke med tanke på hull. Dette har jeg ikke testet og kan ikke si om det har fler eller færre hull enn IE. Jeg liker FF veldig godt, det er stabilt og krasjer aldri, fungerer til alt. Det at ikke alle sider blir vist perfekt i FF gjør ingenting, jeg klarer meg fint selv om det ikke ser nøyaktig perfekt ut. Selvfølgelig skal du få lov til å bruke IE hvis du liker det, men jeg vil anbefale alle å teste FF, tror de fleste vil bli positivt overasket. Min mening er at FF er mange ganger bedre enn IE og dette inlegget som ble skrevet er bare tull, rent oppspinn etter min mening, og da mange ting ikke stemmer engang gidder jeg ikke lese det, og synes det er enda mer tåpelig å diskutere det no mer. Browser er en smaksak, akkurat som oprativsystem. Glad for at alle ikke bruker det samme, og det er bra at andre har andre meninger. Dette fører bare til at vi får bedre browsere i framtiden, det er ingen browser som er best. Alle har sine fordeler og ulemper, meg jeg betror meg til FF og kommer til å bruke det i lang tid fremmover. Enigma Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Har brukt Firefox i ca. 3 måneder nå, og kommer ikke til å bytte tilbake til Internet Explorer... rett og slett fordi den er bedre egnet for meg. Jeg er kronisk lei av popups, reklamebannere, spyware & annen driiiit, så Firefox er valget for meg og dama. Men jeg kommer sikkert til å teste ut den nye Internet Explorer.. men det skal SVÆRT mye til at jeg skifter tilbake til den dritten. Endret 25. februar 2005 av jendor Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Så sant det ikke kommer et bedre alternativ, kommer jeg alltid til å bruke ff og Opera. Med en gang jeg fant ut at det fantes noe bedre enn iE gikk jeg over, og ikke f at jeg vil tilbake til iE. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Kvifor skal IE følge med Windows? Windows Media Player vart jo fjerna. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Kvifor skal IE følge med Windows? Windows Media Player vart jo fjerna. Fordi Microsoft til enhver tid vil minne deg på at de styrer livet ditt på alle mulige måter Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har brukt Firefox i ca. 3 måneder nå, og kommer ikke til å bytte tilbake til Internet Explorer... rett og slett fordi den er bedre egnet for meg. Jeg er kronisk lei av popups, reklamebannere, spyware & annen driiiit, så Firefox er valget for meg og dama. Men jeg kommer sikkert til å teste ut den nye Internet Explorer.. men det skal SVÆRT mye til at jeg skifter tilbake til den dritten. Helt enig! Skal mye til for at jeg går tilbake til IE også. FF er tingen! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Kvifor skal IE følge med Windows? Windows Media Player vart jo fjerna. Hvordan skal folk ellers kunne laste ned firefox? Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Kvifor skal IE følge med Windows? Windows Media Player vart jo fjerna. IE sine funksjoner blir vel brukt til andre ting enn kun internettlesing i windows ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå