Zeph Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Kampen om verdas beste nettlesar fortsetter! FireFox har vist til gode resultat i det siste ved å kapre tusenvis av internett-entusiaster. Microsoft har som kjent sin eigen nettlesar, Internet Explorer, og liker dårlig at FireFox og andre nettlesarar tar over markedet. Til sommaren kjem den neste versjonen av Internet Explorer, og Microsoft håper med dette å få tilbake tilliten etter at Internet Explorer har blitt dømt ned i gjørma på grunn av dårlig sikkerhet. Vil Microsoft kunne ta opp kampen med spyware og dermed kunne ta tilbake brukarar som FireFox har tatt, eller vil FireFox fortsette sin framgang? CNET-journalisten Molly Wood er bestemt i sin sak Snipp, snapp, snute, Firefox er ute, er en nokså presis oppsummering av hennes observasjoner og kommentarer i artikkelen So much for Firefox Endret 23. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Jøss, skulle akkurat til å lage en tråd om dette! Bra jeg sjekket listen først Jaja, jeg mener nå at dette bare er humbug fra ende til annen. Etter artikkellen å dømme, er hun enten betalt av/jobber hos Micro$oft, eller så er hun bare IE-fan tvers gjennom. Hvis du leser en god del av kommentarene, så støtter de faktisk fleste Firefox (leste ikke så mange av dem, correct me if I'm wrong). Konklusjonen min på dette laaange innlegget er at Firefox kommer nok til å holde ut en god stund ennå. Edit: Dette har ikke noe å gjøre med at jeg Firefox-fan (peker på avatar ) Endret 23. februar 2005 av ProZaC Lenke til kommentar
berzerker Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Humre, la oss se på et par ting her: Why is there no way to check for updates from within the browser, for one thing? Det finnes Tools/Options/Advanced/Software updates. Browseren sjekker jo selv også med jevne mellom rom hvis jeg ikke husker feil, og enkelte themes har en knapp øverst i høyre hjørne for en slik oppdateringsspørring. Why does it take so doggone long to launch? Den tar ikke lang tid, den tar lang tid sammenligned med IE, som jo "jukser" ved å legge seg i oppstarten. Mye av IE er jo lastet før du starter browseren. Setter man dette veldig på spissen kan man jo si at IE gjør at pc'en din bruker mer minne når den ikke er i bruk enn Firefox. Why, why must it crash every single time I open a PDF? I mean, every single time. En plugin er 3 parts programvare, Microsoft klager jo hele tiden på at de ikke kan lastes for at 3 parts programvare ødelegger deres stabilitet, hvorfor skal Firefox lastes? Og, oppgrader Readeren din da, jeg har Adobe Reader 7 nå og den har ikke krasjet Firefox en eneste gang (versjon 6 var noe møkk etter min mening). Argumentet om at enkelte sider kun funker i IE er gammelt og dødt, og jeg er lei av at folk legger seg på rygg for slike sider. Man skal ikke skifte browser for å se de sidene, de skal skrive om sidene for å støtte standardene som er akseptert. Med en slik holdning denne damen introduserer er det ikke rart IE har så stor markedsandel. Hvis folk fortsetter å bruke IE vil man få beskjed "Skift til IE" når man går til slike sider, hvis flere og flere bruker andre browsere vil de nærmest bli tvunget til å skrive om sidene for å støtte standarder. For ikke å snakke om at enkelte sider (les: msn.no) sender/sendte stylesheet til andre browsere enn IE som gjorde at siden ble rendret "feil". Jeg tviler sterkt på at IE 7 vil være FF's død, FF og Mozilla har levd lenge allerede, det er først i det siste det generelle folk har fått øynene opp for det. I denne sammenheng må jeg jo nesten minne folk på Håkon Lie's svar til Bill Gates om interoperabilitet: http://www.theregister.co.uk/2005/02/11/ha...erroperability/ Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, jeg sier da: Til h*lvete til IE! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, jeg sier da: Til h*lvete til IE! Kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, jeg sier da: Til h*lvete til IE! Kunne ikke sagt det bedre selv! jo det kunne man. man kunne heller sagt: til h*****vete med IE. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hadde vært litt kjekt om folk kunne komme med grunner for utsagnene sine (snakker til de tre siste). Begrunnelser er alltid kjekt å ha, i motsetning til "FF rulez, IE suxx" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) hahahahahahahahahahahahahahahah tragikomisk artikkel... Dette er værre en PCworld's review av Thunderbird og Firefox i siste utgave. Sant, de gave dem relativt høye karakterer, men trakk for manglende funksjonalitet... men nevnte ikke extensions i en eneste setning i hele artikkelen... idioti. Det sørgelige er at 90% av folk kommer til å bruke IE7 fordi Windows update sier at de skal... Endret 23. februar 2005 av MrLee Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 jo det kunne man. man kunne heller sagt: til h*****vete med IE. Ooh, det ble så mye verre når du kastet inn et par "*". FF har bare godt av litt konkurranse Lenke til kommentar
ratix Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 FF har bare godt av litt konkurranse Nettop, en dag bruker nemlig alle Galeon Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Har vanskelig for å tro at IE blir bedre, med tanke på hvordan FF og Opera er i forhold til nåværende IE. Endret 23. februar 2005 av notalive Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hadde vært litt kjekt om folk kunne komme med grunner for utsagnene sine (snakker til de tre siste). Begrunnelser er alltid kjekt å ha, i motsetning til "FF rulez, IE suxx" Se signaturen min Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har vanskelig for å tro at IE blir bedre, med tanke på hvordan FF og Opera er i forhold til nåværende IE. Hvorfor skal FF og Operas nåværende status ha noen innvirkning på om IE kan bli bedre eller ei ? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Når jeg tenker meg om, har du et poeng. Skal jo ingenting til for å få IE bedre, ble litt feil for meg Lenke til kommentar
Launch Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Skal IE bli bra så må det bygges opp fra grunnen av på nytt, det vil si nye bugs og hull på de første utgavene. FireFox og andre kan nok stå trygt lenge Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 er det en nettleser som er kåret til den beste? Jeg har ikke prøvd andre enn IE( ), FF og Opera Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er ikke så interessant om den blir like bra eller bedre enn FF eller Opera, men at den blir tilstrekkelig bra nok til at folk ikke gidder å laste ned f.eks FF eller Opera. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Siden folk allerede har FF og/eller Opera trenger de jo ikke laste ned det nye IE. Med mindre de vil prøve det Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Poenget er vel at den fremtidige versjonen vil følge med operativsystemer fra MS, og dermed vil en del folk få den på denne måten. Det er da ikke sikkert de orker å laste ned FF eller opera, fordi de er såpass fornøyde med prestasjonene til den nye utgaven an IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå