Gå til innhold

Corsair utvider Xpert-serien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Modulene er godkjent for DDR400-hastighet, med innstillingene 2-3-3-6 for Intel-systemer og 2,5-3-3-6 for AMD-systemer.

Snålt at de velger å ha forskjellig CAS Latency for Intel og AMD-systemer. Men SPD kan vel ikke konfigureres til å oppdage hvilket system brikkene kjører på så da regner jeg med at 2,5-3-3-6 er SPD på 200MHz og at 2-3-3-6 eventuellt må settes manualt på Intel-systemer.

En ting til: 300$ eller drøyt 1800kr eller over 2500kr når norsk moms og særavgifter er lagt til synes jeg høres ekstremt dyrt ut for å være 1GB med relativt vanlig ram.

Prismessig kjøper jeg mye heller 2GB med rimelig 3-4-4-8 PC3200-ram til samme pris som 1GB med denne Xpert 2,5-3-3-6 ram'en.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt nyheten med disse brikkene. Ikke for å kritisere HW, men fra Corsairs side. For at mineprodusentene skal ha noe å si på ytelsestoppen begynner det vel å bli obligatorisk å ha timings på 2-2-2-5-1. De få forbrukere som faktisk har oversikt over dette, vil jo ikke synes disse brikkene er noe tiltalende i det hele tatt. Kjempedyrt minne, svære kjølere og harry LEDs for grei mainstream-minne?

Eller er det noe helt spesielt jeg ikke har fått med meg her? At disse brikkene uoffisielt klarer DDR600 med samme timings og volt? :p

Da hadde det selvfølgelig vært noe...

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt nyheten med disse brikkene. Ikke for å kritisere HW, men fra Corsairs side. For at mineprodusentene skal ha noe å si på ytelsestoppen begynner det vel å bli obligatorisk å ha timings på 2-2-2-5-1. De få forbrukere som faktisk har oversikt over dette, vil jo ikke synes disse brikkene er noe tiltalende i det hele tatt. Kjempedyrt minne, svære kjølere og harry LEDs for grei mainstream-minne?

Eller er det noe helt spesielt jeg ikke har fått med meg her? At disse brikkene uoffisielt klarer DDR600 med samme timings og volt? :p

Da hadde det selvfølgelig vært noe...

Skal man bare skrive om helt banebrytende ting? Kan se for meg VG på tre sider liksom... :)

Lenke til kommentar
Skal man bare skrive om helt banebrytende ting? Kan se for meg VG på tre sider liksom... :)

Som sagt, var det ikke kritikk mot HW. At Corsair utvider en "high-end"-serie er i mine øyne absolutt gode nok nyheter.

Det jeg stusset over var at det ikke virket som om Corsair hadde så mye å komme med her. Var liksom ingenting banebrytende fra deres side.

Lenke til kommentar
Ser ut som om at det er en ganske kjedelig utvikling på minnefronten

Ja, jeg har en 512 MB Corsairbrikke fra 2002 som kjører 2-2-2-5 på 200 MHz uten problemer. Hvis man ser på utviklingen på f.eks CPU-siden skulle man forestille seg helt ekstreme minnebrikker i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...