Boralis Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvis man monterer en funell i døren på kabinettet slik at den blir stående rett over prosessorvifta og har denne til å blåse ut,vil man ikke da senke temp i kabinettet og da også på prosessorn når all varmen fra denne forsvinner rett ut av kabinettet istedenfor å bli blåst i kabinettet?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Helt klart. Det er jo slik f.eks Dell lager sine kabinetter. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Tja, kan diskuteres, Dell bruker bevegelige "tunneler" som går helt innpå prosessoren og låses der istedet for en vanlig kjøler... tviler på en funnel i døra kan gjøre så mye hvis du har god kjøling på prosessor og i kabinett fra før... setter du vifta i den funnelen (rett ovenfor prosessoren) til å suge ut luft, får prosessorkjøleren ingen kald luft å ta av, ergo det blir varmere, utsug bør skje bakifra, med innblåsning fremme... setter du den til å blåse inn, derimot, kan det skje saker og ting, men det kan uheldigvis også resultere i at det kommer for mye varm luft rundt prosessoren, noe som gir prosessorvifta problemer med å kjøle ned.... Uansett, funnelen KAN ikke skade hvis du fra før har dårlig kjøling i kabinettet... har du derimot f.eks et chieftec kabinett med vifter både fremme og bak tror jeg funnelen kan volde mer skade enn gjøre godt for PC'en din... Det er i alle fall min mening... Correct me if im wrong :smile: Lykke til!! _________________ -T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762 -Asus A7V-133 RAID r1.05 -1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3 -2x IBM 75GXP 45GB -Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns -Windows2000 Pro SP-1 [ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-06-25 09:45 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Har en alpha køler så det jeg tenkte var å montere en funell fra vifta på denne og ut slik att vamen fra prosessorn forsvant rett ut samtidig som jeg hadde de andre kab viftene til å blåse luft inn i kabinettet,vil ikke dette fore til lavere temp eller tar jeg feil?? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Har tenkt på det samme, hva har du tenkt å bruke som en "Funnel" ? prinsippsak å ikke kjøpe en slik, den skal lages:O Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Vet ikke helt hvordan jeg skal bygge den, noen forslag ?? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Snekker`n skrev (2002-06-25 19:29):Vet ikke helt hvordan jeg skal bygge den, noen forslag ?? Jeg har tenkt litt på å lage noe slikt jeg også, og det første som falt meg inn var å bruke en flexibel støvsugerslange. For å feste slangen burde det gå greit å lage en enkel anordning med f.eks. en firkantet metallplate med hull i midten som passet til slangens ytterdia. og 4 skruehull som passet i vifta. Deretter klippe opp slangen i 'seksjoner i endene og klemme disse mellom metallplata og viftene... (Har planlagt å bruke to da min funnel vil gå fra en vifte i fronten av kabinettet og bort til prosessorvifta.) Leter imidlertid fremdeles desperat på nettet etter en 80mm slange som jeg har tenkt å bruke... Er sikker på at jeg har sett noe slikt... Kanskje en rørlegger eller noe... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg har prøvd det på 8045'en min. Funka greit nok det. CPU temperaturen ble ikke no særlig lavere, men det hjelper selvfølgelig litt på kabinett temperaturen. Nå har jeg bare ducta litt luft fra fronten rett på kjøleren som nå blåser på ribba, og ligger jeg på 35/36 grader idle. (19dB papst.) Men kabinett-temperaturen er igjen litt høyere. Hvis du utfører dette på en proff måte og har bra med vifter som suger inn i kabinettet kan nok dette være en meget habil løsning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Har sjekka litt i kabinettet og tenkte å montere den fra prosessorvifta til en vifte bak i kabinettet og ha begge på utblåsing, har så to andre vifter bak som skal blåse ut av kabinettet+ 2vifter i front so tilfører kabinettet luft,vil tro dette vil gi lavere kab temp og dermed lavere temp på prosessor spesielt ved overklokking. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Gjør uansett hva du kan for å skape et overtrykk i boksen... Kabinettet mitt har noen luftehull i siden, og når jeg åpnet det sist etter noen dagers undertrykk var det utrolig mye dritt inne der... :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå