ED209 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 JIPPI!!! Fant noe som kanskje kan glede nybegynnere i java. Fant noe som ligner et spill/program, er ikke sikker på hva jeg skal kalle det, men det virker som om det kan være morro. Er rett å slett et spill hvor du kan programmere dine egne små roboter i java. Trykker du hjelp kan du gå inn på en nettside hvor du får forklart funksjonene du må skrive inn for å få dem til å fungere. Dette virker som en barnslig måte å lære seg java på, men pytt pytt, jeg liker å være barnslig, hehe. Prøv det ut selv og kom med tilbakemeldinger, har akkurat installert det selv så jeg kan ikke komme med noen bedre beskrivelse akkurat nå, men det kommer. Her finner dere gleden, lykke til. Ps. Er selv helt grønn på java. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ja, dette har eksistert en stund. Laget faktisk en tråd om dette (her) selv for et par år siden. dessverre glemte jeg hele greia, og det ble med noen småforsøk Kanskje jeg prøver igjen når jeg får litt bedre tid! Absolutt et morsomt konsept. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Syns dette virket som et greit opplegg. Etter å ha testet litt fikk jeg litt mer teket på det. Ved først å lage min egen robot og lagd noen retningsbevegelser så tok jeg å åpnet "sample" bot'ene som fulgte med og kopierte noen av bevegelsene deres. Resultate ble at etter en match på 10 runder vant jeg 8, WOOOOHOOO!! (må legge til at jeg da spilte mot 3 andre "sample" bot's). Vet at HIToS (tromsø) hadde et prøveprosjekt i fjor der de programerte Lego boter, tror dette spillet kanskje kan sammenliknes med det?? Sorry smetho, har ikke sjekket trådene to år tilbake, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå