Joakimt Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har nettopp fått tilbake PC'n på reperasjon. Harddisken var formatert, og jeg måtte installere alt på nytt. Tror jeg har fått det meste til å fungere - bortsett fra lyden. Har et ikon nede til høyre på skjermbildet, som heter "Alternativer for NForce Tray". Når jeg trykker på den, får jeg følgende beskjed: "Kan ikke initialisere NVIDIA-lyddriveren". Problemet er at jeg har forsøkt å installere lyddrivere, først fra installasjons-cd'en til hovedkortet. Den lagde en mappe på c:, som heter nForce, og som igjen inneholder flere undermapper, bla. AudioDrv. Her er også en setup-fil, men etter at den starter installasjonsveiviseren skjer det ingenting. Har også forsøkt å laste ned en nyere driver fra NVIDIA-hjemmesiden, men akkurat det samme skjer! Installasjonsveiviseren starter, og bare forsvinner igjen. Hva i all verden er dette? Noen alternative tips for hvordan jeg kan få lyd? Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har nettopp fått tilbake PC'n på reperasjon. Harddisken var formatert, og jeg måtte installere alt på nytt. Tror jeg har fått det meste til å fungere - bortsett fra lyden. Har et ikon nede til høyre på skjermbildet, som heter "Alternativer for NForce Tray". Når jeg trykker på den, får jeg følgende beskjed: "Kan ikke initialisere NVIDIA-lyddriveren". Problemet er at jeg har forsøkt å installere lyddrivere, først fra installasjons-cd'en til hovedkortet. Den lagde en mappe på c:, som heter nForce, og som igjen inneholder flere undermapper, bla. AudioDrv. Her er også en setup-fil, men etter at den starter installasjonsveiviseren skjer det ingenting. Har også forsøkt å laste ned en nyere driver fra NVIDIA-hjemmesiden, men akkurat det samme skjer! Installasjonsveiviseren starter, og bare forsvinner igjen. Hva i all verden er dette? Noen alternative tips for hvordan jeg kan få lyd? Har du prøvd eventuelle andre drivere fra andre selskaper`? Som f.eks standard-driver til lyd... jeg er ikke sikker.prøver bare å hjelpe Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Joakimt Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Hvilket hovedkort har du? ASUS A7N8X-E. Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har du oppdatert deg fra ASUS da=? Gå inn her å se: http://www.asus.com.tw/support/download/it...Deluxe&Type=All Last ned lyd-oppdateringer, (DRIVERS, AUDIO) Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er du sikker på at det ikke er biosen din som er problemet? Jeg går ut i fra at det er onboard lyden du mener, og ikke et pci kort. Gå inn i bios og sjekk for sikkerhet skyld at den er "Enabled" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå