mad_k Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) inne i biosen er både fbs og multiplier låst, dvs med grå skrift jeg ikke kan selecte, den hopper bare over de alternativene. ht\htt? hva er det, og kan jeg bruke et istedenfor? kjører en amd athlon 2.1 (3000+) på et asus A7V600 hovedkort, kjører med litt blandet minne (vet ikke om det har noe og si, men alle andre har oppgitt minne), og jeg tror det er ganske standard, corsair pc3200 512Mb og en annen 256 brikke som også er pc3200 og en til 256 brikke som er pc2700 (333 MHz) multiplier står på 10.5 og fsb står på 200, men er som sagt umulig og bare skifte. en annen ting jeg har lest om her er at prosessoren kan være låst, mitt intrykk er at allt som er låst kan låses opp, er dette tilfelle? fikk også tips om å laste ned update av biosen, men er ærlig talt litt redd for å gjøre det, fordi hvis det går gale vet jeg ikke hvordan man skal rulle tilbake de gamle hovedkort driverene når pc'en ikke funker. jeg setter stor pris på all hjelp som er å få, og hvis dere trenger mer utfylling av hardware eller annet er det bare til og si ifra. jeg vil så sinnsykt overklokke nå! og ja... jeg kjøpte en thermaltake vulcano 9 vifte til cpu og har viften på veldig lavt nivå, cpu ligger idle på allt mellom 36 og 42 grader, og det høyeste jeg har målt er 47, noen tips til hvordan jeg kan sette cpu'en i høygir og måle load temperatur? og hva er maksimal\anbefalt load\idle temperatur på min prosessor? takker på forhånd dette er forresten features jeg "skal" ha på hovedkortet mitt hvis det kan være til noen hjelp Overclock Features -ASUS JumperFree -ASUS C.P.R.(CPU Parameter Recall) -CPU, Memory, and AGP voltage adjustable -SFS (Stepless Frequency Selection) from 100MHz up to 250MHz at 1MHz increment Endret 23. februar 2005 av mad_k Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg ville iallefall hivi ut den pc2700 brikken, siden den setter ned ytelsen på resten av rammen din Det kan være det som stopper deg. Mvh Ø Lenke til kommentar
mad_k Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) er det da bedre med 768ram allt i 400 mhz, enn 1Gb med blandet? det er alstå hastigheten og ikke mengden det kommer an på? edit: mengden i det hele tatt? Endret 24. februar 2005 av mad_k Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) er det da bedre med 768ram allt i 400 mhz, enn 1Gb med blandet? det er alstå hastigheten og ikke mengden det kommer an på? edit: mengden i det hele tatt? Du akn si det slik at mengden i ditt tilfelle er viktigere enn hastigheten. Da du uansett bare bruker PC2700 RAM til din CPU om du ikke overklokker. Overklokker du slik som du har gjort, så blir PC2700 rammen en flaskehals, da hadde det vært bedre med PC3200 RAM. Skal du velge 768MB PC3200 RAM eller 1024MB PC2700 RAM, så ville jeg valgt PC2700 rammen grunnet mengden. Endret 24. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå