Gå til innhold

Meninger om Dell


Anbefalte innlegg

Jeg tror at f.es Snekker'n er inne på noe her. Ikke alle, - faktisk ganske få synes det er artig å bygge en pc, for så å mekke, justere, oppgradere osv. Annerledes her på forumet.

Synes det er en selvfølge å akseptere at andre vil ha det på en mer "sytalaus måte", såvel som at de aksepterer at noen ønsker å bygge og mekke pc på fritida. Liksom litt kultpreget folket her på forumet og da. Dell pc er mer enn ok for veldig mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men den supporten jeg kommer borti er nok en del bedre enn den supporten forbrukere flest kommer borti. Det kommer av at jeg har en proffmodell, mens folk flest velger forbrukermodeller.

Må bare få arrestere deg litt her. Support på forbrukermodeller og proffmodeller gjøres av den samme avdelingen, med mindre man har oppgradert til Gullsupport som Dell selger som en egen tjeneste. Det er ingen form for forskjellsbehandling utover forskjellige reparasjonsmåter som avhenger av hvilken garanti du har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dell-maskiner er stort sett helt ok for vanlig bruk.

Vil man ha en high-end spillemaskin så kjøper

man en AMD system og det kan/vil ikke Dell levere..... ;)

Nå kan man få en high-end spillemaskin med et Intel-basert system også, bare så det er sagt.

Vel ! her finner du litt mer info:

 

While you can argue that AMD's performance advantages in the other tests aren't noticeable on a price-for-price basis, you can't argue with the results here. At the $280 - $290 price point, AMD's Athlon 64 3500+ delivers about 15% more performance than Intel's Pentium 4 550.

 

The margin is even greater at the low end, AMD's Athlon 64 3000+ is 23% faster than Intel's similarly priced Pentium 4 520.

 

At the high end the advantage is equally in AMD's favor, with the Athlon 64 4000+ holding a 22% advantage over Intel's fastest Pentium 4.

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330&p=2

Lenke til kommentar
Dell-maskiner er stort sett helt ok for vanlig bruk.

Vil man ha en high-end spillemaskin så kjøper

man en AMD system og det kan/vil ikke Dell levere..... ;)

Nå kan man få en high-end spillemaskin med et Intel-basert system også, bare så det er sagt.

Vel ! her finner du litt mer info:

 

While you can argue that AMD's performance advantages in the other tests aren't noticeable on a price-for-price basis, you can't argue with the results here. At the $280 - $290 price point, AMD's Athlon 64 3500+ delivers about 15% more performance than Intel's Pentium 4 550.

 

The margin is even greater at the low end, AMD's Athlon 64 3000+ is 23% faster than Intel's similarly priced Pentium 4 520.

 

At the high end the advantage is equally in AMD's favor, with the Athlon 64 4000+ holding a 22% advantage over Intel's fastest Pentium 4.

 

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330&p=2

Nå refererer du til HL2.Åssen hadde resultatet blitt hvis man hadde kjørt oppgaver isteden?(HT noe som amd ikke har)AMD er litt bedere i spill.Har man en av de siste (amd eller intel)cpu + skjermkort,så er man langt over kravene til de siste spillene.

Lenke til kommentar

Tester de Dell pc'ene? Har ikke inntrykk av det, jeg jobbet en plass der vi signet en try&buy avtale hos Dell. Etter at vi fant løse skruer oppå hovedkortet i den andre maskina og mange cd spiller hadde røket droppet vi den glatt.

Det er kjempe greit om du får en pc som det ikke er noe galt med, god pc til ok pris. Men om du er uheldig får du en skikkelig mandags pc som du får jobbe med resten av levetiden.

Lenke til kommentar
Nå refererer du til HL2.Åssen hadde resultatet blitt hvis man hadde kjørt oppgaver isteden?(HT noe som amd ikke har)AMD er litt bedere i spill.Har man en av de siste (amd eller intel)cpu + skjermkort,så er man langt over kravene til de siste spillene.

Finally we have an excellent CPU benchmark, at_c17_12. The test is extremely CPU bound osv.....

 

Les hele testen så lærer du noe nytt.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Dell har kun Intel, noe eg ikkje liker.

De fleste andre har AMD, derfor får dell noen dårlige rykter, og at de har dårligere "påbyggingsmuligheter".

Husker ikkje helt ka eg fekk fortalt men en kompis av broren min som rådet meg til å ikkje kjøpe dell av den grunn at de var kresne på hvilke hardware som kom i ettertid og ikkje alt anne t enn del passet.

 

Se feks. på en Dell printer, den kan ikkje ha annet enn dells patroner sjølv om det er en HP, bare ombygd slik at Dell skal tjene mer penger på ting og tang som folk trenger i ettertid.

Lenke til kommentar

e_hamr skrev:

Se feks. på en Dell printer, den kan ikkje ha annet enn dells patroner sjølv om det er en HP, bare ombygd slik at Dell skal tjene mer penger på ting og tang som folk trenger i ettertid.

 

Nå er vel heller ikke HP kjent for å ha billig blekk, iallefall ikke den tiden jeg hade HP skriver, dette var hovedgrunnen til jeg skiftet til Cannon.

Uorginale blekkpatroner finnst vel til alle tror jeg .

 

Bla her.

http://www.blekkskriveren.no/

Se til venstre " Blekkpatron/Refill:

HP

Canon

Epson

Lexmark

Xerox

Brother

Oki

Dell

 

Tror du bomma der gitt.

:hmm::hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tenkte jeg skulle komme med min erfaring med dell...

 

 

Nå sitter jeg på en Dell dimension 3000. I P 4 CPU, 512 ram(256 x 2), 160 gb hd, Geforce 5200 256 mb.

 

Kjøpte denne maskinen av en kamerat på vintern en eller annen gang. Dvs jeg vet ikke hvor gammel den er...Men jeg er sikker på at den er over 1 år gammel.

 

 

Typisk Dell å gi meg en pentium 4 3.00 GHz...Og skjermkortet suger...Som du ser er det 256 mb ram

 

Dette er bare for å få det til og se bra ut...Selvfølgelig...

 

Utbyggemulighetene på min pc er bånn i bøtta...Har 3 PCI slots, 170 W PSU :thumbdown: Og 80 mm vifte ...Siden dette var så dårlig...Bestemte jeg meg får og kjøpe nytt kabinett=400W PSU, 1x 120mm,3x 80 mm(den ene vifta er den gamle dell vifta). Tror du ikke det var et helvette å få alt til å funke??

 

Hvis jeg ikke hadde i den gamle vifta fikk jeg ikke boota fordi da kom det masse prat om fan failure OSV...På kabinettet var det 2 usb uttak og speaker og en mini-jack. Disse tilkoblingene fra usb og speaker og audio var et helvete og finne hvor skulle sitte...Dell hadde en plugg som gikk til hk...Kabinettet hadde flere..(får å være fleksibel til forskjellige hk). Letet litt rundt og fant hvor de forskjellige pluggene skulle sitte...Fant dem men dem satt jo løst som bare faen...Så jeg måtte teipe hele dritten. Som sagt tidligere måtte jeg ha i den gamle vifta for å få boota så jeg måtte bruke bårrelås og feste den så den henger fra PSUen. Det gamle kabinettet var det plass til 1 hd...(lol) og 1 CD rom. De hadde ikke satt in noen floppy drive...Men det var jo selvfølgelig plass til en..Tja...Hmm hva mer kan jeg si?

 

Har tenkt å kjøpe nytt hk som passer til CPUen...(dette var heller ikke lett)..Men fant et til slutt...'

 

 

 

Blablabla kontorpc....jeg vet jeg vet.... Men alikevell...De kunne vel spandert litt mer hd plass og bedre PSU og en agp slot...?

 

 

Cheers noen?

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med stasjonære Dell-PCer via jobb og skole tilsier at de:

  • Har god, men dyr. service og garanti
  • Har trange og jævlige plast-kabinetter
  • Er håpløse å oppgradere
  • Består av billige og dårlige komponenter (2GB RAM høres veldig bra ut, men er det de billigste jalla-brikkene i verden? Hva er latency? Kan de overklokkes? Holder de 60 grader til vanlig? Kan de byttes ut? Who knows!)
  • Har dårlig utvalg på komponenter (én prosessorprodusent, én PSU-produsent, én skjermkortprodusent, etc, etc)
  • Dårlige, foreldede drivere som har et titalls prosesser til ditt og datt, som sitter og spiser ressurser

Alt-i-alt ville jeg ikke hatt en Dell om jeg fikk den gratis, og jeg er overbevist om at de aller fleste med et snev av kritisk sans ville vært mer fornøyd med en ferdig-PC fra f.eks Datakjeden, som for øvrig har service og garanti minst like god som Dell sin.

Lenke til kommentar

På jobben har vi to DELL PC'er. En stasjonær, og en bærbar.

 

Den stasjonære: Det var et par seriøse problemer med denne maskinen. Ville ikke slå seg av (måtte trekke ut strømplugg blant annet) og USB2 funket ikke.Ved en opprensking av systemet og reinstallering av Windows, trodde jeg problemet var løst. Men neida, den ville fortsatt ikke slå seg av, og fikk ikke installert USB driverne Dell hadde lagt med, fordi de ikke fungerte med XP Service Pack 2 (!). Umulig å få tak i nye drivere og Dell support kunne ikke hjelpe. Denne maskinen er nå forvist til en lettere tilværelse der den ikke brukes til kritiske ting. Forsåvidt et helvete bare å installere trådløst nettverkskort når vi byttet til det på kontoret.

 

Den bærbare: Den ene USB pluggen funker ikke, strømforsyneren sa plutselig takk for seg (Dell nektet for at dette var en garantisak fordi den var eldre enn ett år... 2 års reklamasjon hadde de tydeligvis aldri hørt om), skjermen er elendig, tross gode spesifikasjoner jobber den tregt som f***, nekter sporadisk å lese egenbrente CD'er og oppfører seg generelt ustabilt (reinstallering av Windows gjorde ikke saken bedre på noen av disse punktene her heller).

 

En venninnes bærbar: Tastatur og mus ville ikke virke når maskinen begynte å bli varm.

 

En annen venninnes bærbar: Hovedkortet sluttet plutselig å virke etter et par måneder. Gikk ikke på garanti, fordi hovedkort ikke ble dekket av garanti? (!) Ingen påstander fra verksted om feilbruk, støtskader eller annen uheldig ytre påvirkning.

 

En kollegas bærbar: Han sier bare "drittmerke" når det snakkes om Dell... og det sier litt om hans erfaringer med merket.

 

Mulig Dell har noen bra maskiner, men jeg ville aldri kjøpt merket, selv om jeg ikke hadde tenkt å oppgradere den.

Lenke til kommentar

Masse kritikk her, så jeg kan kanskje balangsere litt. Jeg har null erfaring med stasjonære dell maskiner, men for lenge lenge siden kjøpte jeg en bærbar fra dell. tror den er 8 år i år. Jeg og den pc-en har vert igjennom litt av hvert (jeg er bonde). Inkludert fall i gulvet. Masser av knallhardt arbeid og den har ikke en treg tast engang, etter alle disse åra.

 

Kjøpte en 410 for et halvt år siden og den har vert knall til nå.

 

Som bonde er jeg litt rundt på gårder. På en av de gårdene står det en eldre dell bærbar og styrer en automatisk kraftfor vogn. Vet ikke nøyaktig alder men den har Win 98 instalert på seg. Ikke den heller har så mye som en treg tast.

 

ps Siden det er så mye kritikk så er det fullt mulig at jeg har hatt griseflaks med modellene jeg har vert i kontakt med.

Lenke til kommentar
Svært mange kjøper dell pc'r.

 

Men mange sier at det er no skikkelig møkk.

 

Noen sier det suger og andre sier det er ok , men dårlige oppgraderingsmuligheter!

 

Vil gjerne høre noen meninger om dell!

Er interessert i å vite hvorfor det "suger" eller evt. ikke gjør det!

3729052[/snapback]

Jeg hadde aldri kjøpt meg Dell stasjonær pc. Men når det er sagt så vil jeg si at Dell har veldig ok bærbare. Bare ikke kjøp de aller billigste, det taper du på uansett produsent. Dell har mye bra i den øvre prisklassen, og garantien de har (NBD Onsite) er helt genial. Skal sies at jeg har en Dell X1 som jeg digger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...