A!1 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hvorfor gir denne koden: // Check to see if we can use a pure hardware device Caps caps = Manager::GetDeviceCaps(adapterOrdinal, DeviceType::Hardware); // Do we support hardware vertex processing? if (caps.DeviceCaps::SupportsHardwareTransformAndLight) { // Replace the software vertex processing flags = CreateFlags::HardwareVertexProcessing; } Denne feil meldingen: 'DeviceCaps' : is not a member of 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' error C2039: 'get_SupportsHardwareTransformAndLight' : is not a member of 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' error C3610: 'Caps': value type must be 'boxed' before method 'get_SupportsHardwareTransformAndLight' can be called error C2662: 'Microsoft::DirectX::Direct3D::DeviceCaps::get_SupportsHardwareTransformAndLight' : cannot convert 'this' pointer from 'Microsoft::DirectX::Direct3D::Caps' to 'Microsoft::DirectX::Direct3D::DeviceCaps __gc &' Når jeg skriver "." etter caps, kommer det opp en liste hvor jeg kan velge DeviceCaps og når jeg skriver "::" etter DeviceCaps, kommer en liste hvor jeg kan velge SupportsHardwareTransformAndLight. adapterOrdinal er en int adapterOrdinal; som kun inneholder hvilket Device (skjermkort) vi bruker. Viss det hjelper noen å svare: tilsvarende kode for C# er: // Do we support hardware vertex processing? if (caps.DeviceCaps.SupportsHardwareTransformAndLight) { // Replace the software vertex processing flags = CreateFlags.HardwareVertexProcessing; } Og C# koden funker i C# Endret 23. februar 2005 av Mental Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 er dette managed c++? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Caps har ikke en metode som heter get_DeviceCaps? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hmm... jeg bruker disse namespace'ne: using Microsoft.DirectX; using Microsoft.DirectX.Direct3D; Så ja, det skal være managed kode... EDIT: Managed C++ public: __property DeviceCaps get_DeviceCaps(); hentet ut fra MSDN. Endret 23. februar 2005 av Mental Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 tør jeg spørre hvorfor du egentlig bruker managed c++? hvorfor bruker du ikke bare c# i stedet da? eller er det noen veldig store fordeler med managed c++ som du ikke har med c#? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ser ut som du må bruke caps.get_DeviceCaps() istedet da. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 tør jeg spørre hvorfor du egentlig bruker managed c++?hvorfor bruker du ikke bare c# i stedet da? eller er det noen veldig store fordeler med managed c++ som du ikke har med c#? Jeg driver å går over på Linux og driver å knoter litt med C++ for å komme inn i språket før jeg får noen bøker jeg har bestillt fra amazon (som forøvrig ble sendt i dag) Linux Application Development OpenGL Super Bible OpenGL Game Development Red Hat Linux Bible - Fedora a Open Source Development with CVS Grunnen til at jeg heller bruker managed kode er fordi det er det jeg er vant med å bruke i C#. Det burde gjøre overgangen lettere å drive med noe man har drevet med før? A_N_K: Takk for svaret. Det funker selvfølgelig å kalle caps.get_DeviceCaps() Men igjen, hvorfor funker ikke caps.DeviceCaps ?? Det ser jo ut som denne er deklarert som en Property, hvilket normalt skulle bety at Get og Set funksjonene er slått sammen i en, og at man kan bruke '==' og '=' operatorene for å finne og sette verdien? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Properties finnes ikke i C++, så det ser ut som du må bruke get_* og set_* istedet. Endret 23. februar 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Open Source Development with CVS Hvorfor ikke heller Subversion/SVN? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Oioioi.. Bommert, hehe! Neida. Det er jo mye av det samme da, ihvertfall det lille jeg har brukt av det: Laste ned og legge til filer. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hehe, ja... jeg kjøpte den egentlig fordi den fikk så god omtale... Handler om å opprette et opensource prosjekt og en CVS-binge for prosjektet... blir nok heller et oppslagsverk eller noe jeg tar fram viss/når jeg trenger den. Gleder meg egentlig mer til de andre bøkene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå