Gå til innhold

Systemet restarta. starter ikke. flash av bios....

Airborne

Anbefalte innlegg

Jeg fikk endelig det nye hovedkortet mitt i dag som støtter pci-express og p4. sammen med det fikk jeg radeon x800 pro. når jeg fyrte opp systemet fungerte det perfekt. intil jeg skulle begynne med driverne. restarta systemet seg og ville ikke starte, jeg slet veldig. intil jeg ringte asus og de hjalp meg mye. jeg prøvde også og flashe biosen eller restette eller hva det nå kalles. men det hjalp ikke.

Jeg skal ringe komplett i morgen og få byttet det. er det noe vits i og satse på et nytt?

hovedkortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt uklart hva du har gjennomført eller bare prøvd å gjøre. Kommer du inn i Bios og får satt riktig slik at harddisken blir funnet i oppstart?

Flashe Bios vil si at den oppdateres med nye instrukser: retter kjente feil og tilføres funksjonalitet. Det er liksom ikke noe man "prøver på", enten er det vellykket eller det ender med svart skjerm.

Å resette vil si at Bios nullstilles (clear cmos: ta ut strømkontakt, flytte cmos jumper fra 1-2 -->2-3 -->1-2).

Vanskelig å si om du burde bytte til maken kort, kan være brukerfeil, kanskje skjermkortet er problemet ?

Lenke til kommentar

Ja som tjaa skriver, ut ifra hva du sier kan det være så mangt, det trenger ikke være hovedkortet, det kan RAM, PSU, gfx, du skriver for lite til at noen kan gi deg skikkelig hjelp.

Hvor langt var du kommet før du fikk problem og hva har du prøvd til nå? Og resten av maskinvaren?

Lenke til kommentar

i går kveld koblet jeg opp datamaskinen med et nytt hovedkort og skjermkort. resten av delene har jeg fra før.

første boot gikk som det skulle. selv om den brukte litt tid. jeg gikk inn i bios og mente alt var riktig.

når jeg var inne på windows maste winxp om at den hadde funnet mye ny maskinvare. og fortsatte og mase, mens den maste begynte jeg og legge inn drivere. startet med ethernetten. så fortsatte selvfølgelig windows og mase og da spurte windows om jeg ville installere pci drivere så jeg trykka neste og akkurat da restarta datan seg.

på skjermen med en gang det kom bilde så jeg bare mange rare symboler til venstre.. det kommer før du kan komme deg inn på bios. prøvde jeg og forklare han i usa i tlf til asus.

jeg resetta biosen som tjaa sier. mange ganger. ikke alltid datan var villig til og starte sånn at jeg kunne sette i disketten jeg laga på en annen data. der kom det opp etter 20 ganger mist med forsøk og få den til og lese av disketten. startet den med noe og sa at den var ferdig. for at det skulle fungere måtte jeg slå av datamaskin og starte opp på nytt og gå inn i bios.

men så langt kom jeg aldri.

fra kl 4- kl 12 om natta holdt jeg på. da hadde jeg ringt asus også. nå har jeg koblet tilbake til det gamle hovedkortet og nå kjører den bra igjen.

EDIT: han hos asus ba meg sjekke en del ting jeg kan legge til. om den orange kabelen for strømforsyninga ga 28A. det gjorde min så da var det ikke den. da ba han meg komme meg inn i bios. men jeg kom jo aldri dit :S for og sjekke om det ikke var noe feil med noe annet.

EDIT2: Fikk et tips og poste alt jeg har av deler inn for at dere skal få det lettere:

Tok og lagra en logg fra programmet everest home edition. loggen finner du HER

Men det er ikke med det nye hovedkortet og skjermkortet.

hovedkort

Skjermkort

Endret av Airborne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...