laks Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg sliter med å få ip-adapter fra TeleVoip til å fungere gjennom Speedtouch router fra NGT. Er det noen som har en oppsett som fungerer. Jeg er ganske fersk på dette, så jeg må få dette med teskje. Jeg vet hvordan man kommer inn i routeren via telnet og klarer å slå av firewall. Jeg har også klart å åpne portene gjennom GUI til speedtouch. Men der stopper det hele. Adapteret får ip adressen, men den røde lyset blinker(sakte) fortsatt. Er det noe spesielt med oppsettet til adapteret som jeg må gjøre? Hvor jeg bodde før hadde jeg en Netopia router, der fikk jeg adapteret til å fungere bare ved å åpne noen porter gjennom endringsweb til NGT. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hei. Du kan lese denne faq'en: http://voip.nildram.net/faqs/view_faq_question.php?id=99 Prøv oppskriften som er forklart der... Håper den kan hjelpe Ps! Hva om du setter en annen SIP-port? f.eks 5070 Åpne denne porten i Speedtouch'en og sett port 5070 i TeleVoip-adapteren... Endret 23. februar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
laks Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Takk for tipset. Skal prøve dette til helgen. Da kommer jeg med en tilbakemelding. Lenke til kommentar
laks Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hei.Du kan lese denne faq'en: http://voip.nildram.net/faqs/view_faq_question.php?id=99 Tusen takk. Da fulgte jeg tipset på linken, nå er jeg en glad ip-telefon bruker. Endret 26. februar 2005 av laks Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bra! Kanskje "Gassen" kan sende deg en PM og få litt hjelp? Tenker på denne tråden her. - Fikk du løst problemet ditt "Gassen"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå