e321 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg lurer på hvordan jeg kan finne klokka...? Lenke til kommentar
gnab Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Sånn kan du f. eks. gjøre: var Time, Minutt, Sekund, Millisekund: Word; begin DecodeTime(Now, Time, Minutt, Sekund, Millisekund); ... Variablene Time, Minutt, Sekund og Millisekund inneholder nå de respektive delene av gjeldende tidspunkt. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) takk En ting til.. Gidder ikke starte ny tråd, Hvordan kan jeg begrense key_press til f.eks bare Venstre piltast? EDIT: Fikk det til.. Bruke bare VK_ før LEFT. Endret 25. februar 2005 av e321 Lenke til kommentar
Claw09 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg lurer på hvordan jeg kan finne klokka...? 3728602[/snapback] Legg til en timer i formen. Legg til en label etc. Sett Timer1 Enabled til True. procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Label1.Caption:= TimeToStr(Now); end; Label1.caption vil nå vise klokken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå