eivind04 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tror nok kunskapsnivået er forskjelligt rundt omkring i Norge, selv har jeg handlet en del hos expert og de er veldig flinke på dataavdelingen. Hos Elkjøp handler jeg ikke da jeg ikke får den hjelpa jeg trenger. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Minner meg litt på da jeg sente Pappa på den lokale ideel sjappa for å kjøpe en tp kabel til meg og en kompis som hadde mini lan. Det eneste pappa hadde sagt til dem på ideel var at han skulle ha en nettverkskabel for å koble 2 pcer i nettverk. Han kom hjem med en USB kabel som i følge ideel var nøyaktig det han var ute etter! Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Småting til data, kabler, vifter, covere, penner osv er billigere hos Clas. Jeg måtte kjøpe en Scart switch hos Datakjeden i dag, til 122 kr, kostet 72 hos Clas. Clas Ohlson er ikke mer overpriset enn alle de andre butikkene som finnes. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kabler osv er mye billigere på biltema enn hos clas. Skal jeg kjøpe datautstyr her i Bergen ender jeg alltid hos flexi data på laksevåg. Ligger ca 500 meter bortenfor datakjeden, er aldri kø, mye bedre service og ikke minst lavere priser. Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Savner spikes i sortemanget til Clas... De hadde vertfall ikkje det i Ålesund! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Elkjøp har null peiling på noe.... Åsså lyger dem noe så inn i granskauen... Spurte litt om en PC som sto der og fyren jeg snakka med la ut i det vide og det breie om hvor bra den var.... bare bullshit. PC deler handler jeg hos den lokale datasjappa... høy pris? ja... men bedre en ellkjøp som skal ha 1600kr for en 80GB harddisk... Og dem har faktisk litt kompetanse også. Men jeg holder meg til Nettbutikker.... dem er stortsett altid greie...Værtfall netshop... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Kabler osv er mye billigere på biltema enn hos clas. Skal jeg kjøpe datautstyr her i Bergen ender jeg alltid hos flexi data på laksevåg. Ligger ca 500 meter bortenfor datakjeden, er aldri kø, mye bedre service og ikke minst lavere priser. Forsåvidt enig i begge de påstandene, men det er ikke så mye du sparer på å dra til Biltema, og det ligger på andre siden av byen. Har selv handlet 2 ganger hos Flexi-Data og nå tror jeg snart jeg skal shoppe noen flere småsaker der. Rask og grei levering, godt utvalg samt greie priser, i tillegg til at du slipper frakt. Ulempen er vel at du er nødt til å (slik jeg har oppfattet det) bestille varene på forhånd, men er du heldig og de har varene inne merket Tilgang(x), så kan du hente de med en gang. Dessverre så hadde de ikke den varen vi skulle ha, og vi hadde ikke tid til å vente, så vi så oss nødt til å gå i butikk og kjøpe. Edit: f.eks. kjøpt 2 CRT-skjermer på Flexi, samt et kabinett. Kjekt å slippe å få slikt i posten Endret 25. februar 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Minner meg litt på da jeg sente Pappa på den lokale ideel sjappa for å kjøpe en tp kabel til meg og en kompis som hadde mini lan. Det eneste pappa hadde sagt til dem på ideel var at han skulle ha en nettverkskabel for å koble 2 pcer i nettverk. Han kom hjem med en USB kabel som i følge ideel var nøyaktig det han var ute etter! Selv ideell-ansatte er ikke synske! P.g.a. latskap har du tydeligvis sendt en som har null peil (faren din), og han har nok ikke gitt verdens beste forklaring på hva det er han skal ha.. "en sånn kabel du skal ha mellom de to harddiskene" er vel en mulig forklaring. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hehe. Jobber på Clas i Ålesund jeg. Mye rart vi har. Men vi er dyre på datakomponenter på ren pris, men når man handler i butikk bør man regne på fraktpris på alle varene og da ofte er det ikke så ille for å være butikk, men konkurransedyktig i forhold til nettbutikker blir vi nok aldri. Grunnen til at Biltema er billigere er at de kjøper inn større kvanta og etablerer kun butikker i virkelige store byer. Clas Ohlson har en lavere terskel angående populasjon for å åpne butikker som derfor av den grunn også er mindre i størrelse. Et tips er når vi skifter kataloger er det en del utgåtte varer som havner på salg. Man kan gjøre noen varp da. Blir skifte av datakatalog i begynnelsen av April. 4 april tror jeg det er. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Gromit: jojo, men Clas i Bergen ihvertfall kunne godt ha kjøpt inn i større kvanta siden de har flere butikker der, og heller delt det over de butikkene de har. På den annen side så skal de vel også ta hensyn til de mindre butikkene der dette ikke er mulig; de skal vel ha lik pris. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er datasystemet som umuligjør det. Sentralt datasystem som styrer alle prisene hos alle butikkene som også tar seg av bestilling av varer osv. Men sånn er det bare, vi er dyre på noe og billige på noe så sånn sett så er det ikke så ille hele butikken tatt i betraktning, men så har vi alt mellom himmel og jord også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Da ble det en liten gåtur bort på Expert isteden, der skal det nevnes at vi fikk hjelp straks vi gikk inn i butikken. Eller, "hjelp" - han sa at "nei, det har vi ikke, men vi har rutere til å dele internett". Da vi kom ut bante jeg høyt og lenge. Det må ha vært en artig fyr å møte. Leser en del HIFI blader også, og DVD & Hjemmekino samler opp slike godehisorier for å publisere. En av fyrene der syntes det er moro å gå innom slike butikker å spille litt dum, bare for å høre svarene. Skulle selv ha noe hvitevarer på elkjøp, og får å komme til den avdelingen gikk jeg forbi TV avdelingen, hørte tilfeldig en av selgerene fortelle noe idiotisk til kunden (husker ikke hva) men jeg lo høyt. Har også hørt folk i spesialforetninger fortelle ting som ikke er som de skal, så alle de er ikke helt gode dem heller, men det er heldigvis MYE lengre i mellom dem. De er vel like enkelt å treffe dem, som det er å treffe en kompetent hos Elkjøp/expert. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Fins også de som går inn i en butikk for å spørre idiotiske ting bare for å terge de ansatte (Noe ala som å spørre etter dødvinkeljern og sleggefett), Sånne folk er lagt for hat. Mange av de når du jobber der jeg jobber. Tror vi hadde 1 gjenganger som kom 5 ganger i løpet av ei uke bare for å plage. Han ble bedt om å pelle seg vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå