jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har en utrolig støyende skjermkortvifte, og en enda mer støyende chipsetvifte. Jeg har en viftestyring (5,25"), men har ikke plass til flere vifter på denne. Jeg har ikke plass til en ny viftestyring i front av kabinettet og lurer derfor på: Er det noen som vet om en viftestyring som kan festes i en pci-slot? Evt. en liten og tynn viftestyring slik at jeg kan skjære hull til den i siden av kabinettet? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Har du ikke plass i noen av de eksterne 3,5" brønnene da? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Har du ikke plass i noen av de eksterne 3,5" brønnene da? Har ikke 3,5". Har hjemmelaget kabinett, droppet 3,5"! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Surfet litt rundt og fant noe hos databutikken.com: - http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=PCMBUS4 Noen som vet hvordan denne fungerer? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Okej, denne passer i et PCI spor, men jeg syns prisen er stiv. Dette er jo også en mulighet. Hvor mange vifter har du planlagt å styre? (De du ikke har plass til på den eksisterende viftestyringen) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Den du linket til tror jeg bare er et "utvider" på en måte. Strøm inn, 4 vifter ut. Med andre ord, den gir bare strømmen videre til viftene, uten noe som helst styring. Edit: Blir vel noe ala dette Endret 22. februar 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Okej, denne passer i et PCI spor, men jeg syns prisen er stiv.Dette er jo også en mulighet. Hvor mange vifter har du planlagt å styre? (De du ikke har plass til på den eksisterende viftestyringen) 2-3, kanskje 4 Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hmm. Hvilken viftestyring er det du har nå? Hvor mye watt kan den trekke på hver kanal? Vet du hvilke vifter du skal bruke, samt hvor mye watt en vifte drar? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har denne: - http://psdata.no/ps.asp?it=108451&mlevel=070700 Vet ikke hvor mye watt viftene trekker nei... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Den du linket til tror jeg bare er et "utvider" på en måte.Strøm inn, 4 vifter ut. Med andre ord, den gir bare strømmen videre til viftene, uten noe som helst styring. Edit: Blir vel noe ala dette Vil det si at jeg får mindre spenning pr. vifte? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Har du link til viftene? Eller specs til de? Output Voltage - Up to 1.5A Dette står på Thermaltake sin side, det står 1.5A max på utgangen. Vet dog ikke om det er pr. kanal, eller om det er til sammen. Men, holder en knapp på at det er max 1.5A til sammen. Da blir jo dette til et lite regnestykke.. Du kan finne ut hvor mye ampere vær vifte drar, etc. Jeg tenkte på dette: Du kjøper den dingsen du linket ditt tidligere, og tar en vanlig molex kontakt. Fester den til "dingsen", samt du kobler molex kontakten på viftestyringen. Men, tror kanskje det blir litt mye for den viftestyringen å dra 7-8 vifter, men skal ikke si det for sikkert. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vil det si at jeg får mindre spenning pr. vifte? Spenningen blir 12 Volt, men den tar mer ampere ut ifra PSU. 4 vifter drar mer ampere enn 1 vifte, men spenningen forblir den samme. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Evt. kan jeg kjøpe en 3,5"styring og lage et hull i sidedøren på kabinettet (har ikke plass foran). Vet du om en billig en? Endret 22. februar 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Denne f.eks. Kan også fås i sølv. Denne også. Kan fås i sølv. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg får gruble litt over dette til i morgen. Kanskje jeg bare skal finne fra loddebolten og splitten en viftekabel? Takker for svar! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Trenger igrunn bare en kniv (evt tang), samt isolasjonsteip Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Moltrez --> Bare av ren nysgjerrighet: Jeg kikket på profilen din, hva skal du med 800gb lagringsplass?? Laster du ned store mengder film og spill eller driver du med maaaasse videoredigering? Endret 22. februar 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Bruker selv mCubed viftestyring som linket til over her. Syns du prisen er noe stiv så ta deg bryet med å lese litt om denne saken. Denne styringsenheten programerer du i windows via USB, men du kan fint jobbe i DOS og viftestyringen vil alltid passe på at maskinen holder gitte temperaturer. I tillegg kan du lagre flere profiler ved forskjellig bruk. er selv mer enn fornøyd med denne dingsebomsen spesielt og siden jeg slipper å ha flere dingsebomser som tyter ut rundt PC'en. overklokking.no hadde en anmeldelse av denne dingsebomsen før de kom ut med flere oppdateringer og forbedringer. Nå er den blitt rett og slett bare glimrende. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jonas27389: Har så mye lagringplass fordi alle DVD'er jeg har, har jeg også som .avi filmer... Neida, laster ned myye Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 PROBLEM LØST: Jeg koblet skjermkortviften innpå ledningen til chipsetviften og koblet alt til viftestyring. Myyyye mindre støy. Det er egentlig teit at Ati ikke bruker mindre støyende vifter på skjermkortene. Når jeg har en 30db vifte som er mindre støyende enn skjermkortviften så er det gale. PS: Jeg har et Sapphire Ati Radeon 9600xt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå