Echeron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Jeg sitter her med en Packard Bell laptop I-Go 2000. Den har en Fujitsu 20 Giga harddisk som jeg tror er defekt. Grunnen til at jeg tror det er at jeg får en blåskjerm hver gang windows skal til å starte (Dvs jeg får frem oppstartbildet "windows xp home"-logoen) og så kommer en blåskjerm. Jeg har prøvd å starte i safe mode og alle mulige oppstartmåter Og når jeg prøver å installere ny windows så får jeg opp samme beskjeden (også dette i recovery console) Så jeg tok ut hd'en og kikka litt på den. Når jeg rister litt på den så høres det ut som om noe er løst inni får en sånn klikk-lyd liksom. Er harddisken gåen eller? PS! Blåskjermen jeg får er følgende: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Noen tips? Endret 22. februar 2005 av Echeron Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Harddisken starter tydeligvis å spinne, og du får startet innlastingen... Det kan evt. være et problem med noen dårlige sektorer, men da ville du normalt oppdage dette - harddisken gir ifra seg litt spesielle tikkelyder og "kommer seg ikke videre". Slik du beskriver problemet er mitt beste tips at du har problemer med et annet komponent, eller problemer knyttet til selve kjernefunksjonaliteten i XP Har du prøvd å installere XP fra scratch (dvs. formatere HD etc.)? Endret 22. februar 2005 av snowbaard Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg prøvde både med en fersk installasjon og med en repair console. Det virker som om det låser seg når pc'en leser fra windows-partisjonen. Jeg leste på denne sida at det kanskje kunne være minnebrikken? Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Blåskjermen jeg får er følgende: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA da ble det litt enklere, se denne linken. Såvidt jeg kan se er det et driverrelatert problem, det er nok ikke noe galt med HD'en... Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Jeg leste på denne sida at det kanskje kunne være minnebrikken? Kan se sånn ut, ettersom du har prøvd en fresh install Endret 22. februar 2005 av snowbaard Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Skal prøve nå med en minnebrikke fra en kompis og kanskje en hd fra min egen laptop (Packard bell'en er ikke min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå