Gå til innhold

Intel skjermkort... Spill funker ikke !

endre737

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC via jobben, det er en Fujitsu Siemens S7010 m Intel mobile prosessor. Den har et skjermkort som heter Intel ® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller. Det sitter 64 MB RAM på dette kortet.

Det er oppdatert med de siste driverne fra Intel + at systemet sier at DirectX 9.0 er installert.

Allikevel vil ikke f.eks Medal of Honor, Pacific Assault starte opp. Jeg får en feilmelding om at skjermkortet støttes ikke.... Da henvises det til Nvida / ATI skjermkort.

Noen har fortalt meg at jeg kan laste ned Nvida / ATI drivere til dette skjermkortet og da vil det fungere. Finner dog ingenting på dette..... Det virker å være endel eksperter her inn så jeg prøver meg; Kan noen lede meg i riktig retning ???

Tar imot all hjelp !!

Endre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok ikke legge inn ati/nvidia drivere til dette. Det er en integrert løsning som er beregnet på kontorapplikasjoner og annet lett grafisk arbeid. Det er nok dessverre ikke noe spillekort. Likevel er det jo litt rart at du ikke engang kan starte opp spillet. Det pleier jo kunne startes, hakke mye og gå utrolig treigt :p

Uansett er dette ikke en bærbar som er beregnet på spill dessverre.

Lenke til kommentar
Skjermkortet støttes ikke av MOH-PA fordi det ikke hadde hatt nubbesjans til å kjøre spillet. Intel-skjermkort, og forsåvidt integrerte skjermkort generelt, er søppel når det gjelder 3D-ytelse. Dessverre. :(

Skjønner.... Takk for svarene sålangt.

Merkelige er jo at de eldre MoH spillene fungerer utmerket på dette kortet.

Men, det kan vel ha noe med at utviklingen går fremover og kravene til ytelse på spillene blir større.....

EN

Lenke til kommentar

meget kort fortalt.

Intel grafikkortet du har på maskinen er for dårlig til å kjøre sånne store spill. kanskje du kan greie å få spillet til å starte men det kommer til å hakke noe forjævlig og være rett og slett uspillbart.

og nei, du kan ikke bruke ati/nvidia drivere på det. det vil rett og slett ikke virke og mest sannsynlig introdusere ustabilitet og krasj.

iogmed dette er en laptop så er det fint lite du kan gjøre for å utbedre ytelsen på grafikkortet når du allerede har siste grafikkdriveren til det..

Edit: mhh..

var en del som kom meg i forkjøpet her.. ;)

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Skjermkortet støttes ikke av MOH-PA fordi det ikke hadde hatt nubbesjans til å kjøre spillet. Intel-skjermkort, og forsåvidt integrerte skjermkort generelt, er søppel når det gjelder 3D-ytelse. Dessverre. :(

Skjønner.... Takk for svarene sålangt.

Merkelige er jo at de eldre MoH spillene fungerer utmerket på dette kortet.

Men, det kan vel ha noe med at utviklingen går fremover og kravene til ytelse på spillene blir større.....

EN

Kan ikke akkurat sammenligne det gamle MOH med MOH: PA da.... Moh: PA krever sinnsykt mye mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...