DargarWhiteFang Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva er motsvarigheten til "struct" i VB6? -Finns det i det heletatt? og ett lite side-spørsmål: Mitt MSDN har plutselig i dag (nå) blitt merkelig.. før kunne jeg trykke på "example" og linker i hjelpen, men nå er alle valgene "lengst opp" der som "example" står, "grayed out" og de fleste linker jeg trykker på gir meg feilen: "This operation can only function within HTML help" men jeg har jo ikke enndra noenting på dataen siden sist jeg hadde VB åppe? Resultat: jeg kommer meg ikke fram til "user-defined data types" som sikkert inneholder svaret på mitt spørsmål om struct også... ( Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ekvivalenten til "struct" i blant annet C/C++ er User Defined Type (UDT). Se eksempelvis på følgende kode: typedef struct _RECT { LONG left; LONG top; LONG right; LONG bottom; } RECT, *PRECT; Dette kan man omskrive til følgende VB-kode: Public Type RECT Left As Long Top As Long Right As Long Bottom As Long End Type Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå