absolute Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har en Dell Axim X50v - Windows Mobile 2003 Second Edition. Denne ønsker jeg å komme ut på internett med. - Koble til Internett via mobiltelefon (Sony Ericsson K700i) Denne har bluetooth - Skulle vel være mulig å koble til (GPRS) Internett via bluetooth? Jeg har NetCom, og har tittet litt på de guidene de har, men ikke fått dette til å fungere. - Koble til Internett via Pc Jeg har også en bluetooth-'dongle' på pc'en. Heller ikke her har jeg klart å komme på internett. Kommer inn på pc'n, men ikke ut på nett. Noen som kan hjelpe meg med et oppsett eller to her? Hadde vært veldig fint å få dette til å fungere. Lenke til kommentar
absolute Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Ingen som har litt snøring på dette forumet? Lenke til kommentar
Poby Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Folk har nok peiling, men du kan ikke forvente at noen orker å skrive ned hele prosessen med å koble seg opp på internett via mobil, for så å sette opp bluetooth mellom PDA'en og telefonen. Du trenger en internett-konto og oppsettet for din telefon fra Netcom. Begynn med å laste ned oppsett/profil fra Netcom for telefonen for å få internett på den først. Og så kan du jo søke litt på nettet etter guider... Mvh, Poby Lenke til kommentar
absolute Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg har nesten gitt opp hele greia - Hehe, håpløst dette! Internett på Mobilen, det er ikke noe problem. Den er ok. Bluetooth kommunikasjon mellom Mobil og PDA, er også i orden. Men, det å komme ut på internett med PDA, ser ut til å være helt håpløst. Jeg tror jeg snart har prøvd alt som er mulig. Det som også er rart, er at jeg ikke engang klarer å komme på internett igjennom Active Synch.. Jeg har satt opp Active Synch, også via bluetooth. Jeg har også valgt: Tools -> Options -> Rules -> Pass Through -> The Internet. Men når jeg starter Internet Explorer (PDA) og prøver å gå på en nettside, så kommer det bare 'The page you are looking for cannot be found' Lenke til kommentar
nestenbest Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 @absolute: har du sjekket sider som aximsite.com? mange som har peiling på dell pda'er der.. tror ikke problemet er spesifikt for din operatør (netdom, Telenor etc..), det virker som det er noe som mangler i kommunikasjonen mellom mobil og pda.. viss du ikke får det til å fungere får du rett og slett bare oppholde deg på plasser med trådløst nett, og heller bruke avantgo e.l. for å lese nyheter.. Lenke til kommentar
jfo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg bruker mobil/bluetooth som modem for å få min axim 50v på nett - det fungerer helt supert - du må bare jobbe litt med instillingene..... lykke til Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 koster vel møkkmye tenker jeg? Går det over gprs eller minutspris? Lenke til kommentar
absolute Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg bruker mobil/bluetooth som modem for å få min axim 50v på nett - det fungerer helt supert - du må bare jobbe litt med instillingene..... lykke til Hehe, hyggelig at noen får det til. Jeg kan love deg, jeg har jobbet mye med instillingene. Det er ikke meningen at jeg skal ut på nett med PDA. Lenke til kommentar
2re Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei Abssolute, Som nevnt tidligere, har jeg hatt samme utfordringen med min Fujitsu Siemens LOOX 720, men har omsider kommet meg på net via min Sony Erikson T630 På min PDA er det et program som heter; "Connectmobility E2C". Usikker på om dette er en del av Win Mobile 2003 SE, (regner med du har det som OS på Dell'n?)eller om det er et program som er "Standard" på LOOX'n. Tror kanskje det er et program som følger med i LOOX 720..... Uansett så har du sikkert et lignende på din Dell....? Det er det programmet som holder styr på hvilken oppkobling du vil bruke. Være seg WLAN, Bluetooth, IR Jeg måtte åpne E2C, klikke på "blåtann-iconet", Velge; "Add/remove Devices" Det søkes nå etter en blåtannenhet...... Når telefonen din blir funnet, så legger du den til i "Prefered Device List" DA KAN DU LOGGE DEG PÅ NETTET VIA MOBILEN/BLÅTANN!! Det hjalp i allefall for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
2re Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei Abssolute, Som nevnt tidligere, har jeg hatt samme utfordringen med min Fujitsu Siemens LOOX 720, men har omsider kommet meg på net via min Sony Erikson T630 På min PDA er det et program som heter; "Connectmobility E2C". Usikker på om dette er en del av Win Mobile 2003 SE, (regner med du har det som OS på Dell'n?)eller om det er et program som er "Standard" på LOOX'n. Tror kanskje det er et program som følger med i LOOX 720..... Uansett så har du sikkert et lignende på din Dell....? Det er det programmet som holder styr på hvilken oppkobling du vil bruke. Være seg WLAN, Bluetooth, IR Jeg måtte åpne E2C, klikke på "blåtann-iconet", Velge; "Add/remove Devices" Det søkes nå etter en blåtannenhet...... Når telefonen din blir funnet, så legger du den til i "Prefered Device List" DA KAN DU LOGGE DEG PÅ NETTET VIA MOBILEN/BLÅTANN!! Det hjalp i allefall for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå