Gå til innhold

MPX er useriøse


Anbefalte innlegg

Hei, MPX sender ut B-varer og tar betalt som om det skulle være en ny vare!!

Dette har jeg erfart!!

 

For nesten en måned siden kjøpte jeg en Kiss DVD spiller fra MPX. Da jeg fikk spilleren så jeg at pakken hadde vært åpnet før. Pakken var blitt teipet igjen!

Jeg leste manualene som fulgte med og koblet opp slik den skal med riktige ledninger på riktig plass.

Da jeg testet spilleren virket den i 2 minutter. Det var ikke mulig å kjøre film. Den nektet å lese DVD plater. Jeg ringte til returansvarlig/#navn fjernet# og fikk til svar at jeg måtte oppgradere softwaren og det kunne jeg selv gjøre. Oppgradere en flunke ny DVD spiller...HALLO!!!! Jeg gjorde det men det hjalp ikke.

Jeg sendte spilleren i retur. Etter en og en halv uke fikk jeg beskjed om at jeg hadde rotet med forseglingen på spilleren og fikk følgende

beskjed: RETUR AVVIST! De mente rett og slett at jeg hadde hatt spilleren åpen!

Så sendte de spilleren tilbake til meg i samme stand. Jeg nektet å hente den og den gikk automatisk i retur etter 2 uker. Jeg fikk mail i forrige uke fra returansvarlig/#navn fjernet# om at den ville bli sendt til reparasjon.

HALLO!!, kunne de ikke ha sendt meg en ny vare i steden for å reparere på en B-vare som har vært i sirkulasjon før. Hos Komplett blir slike varer solgt som demovarer.

Jeg sitter fortsatt uten DVD spiller, og jeg har en flau smak i munnen over å ha blitt lurt!!! Dette er for jævlig!! :no:

 

Mvh Erlend S

 

[Man henger ikke ut andre med fullt navn offentlig gjør man vel?]

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra måten du skriver på kan man lure på hvordan du forholder deg ved kontakt med nettbutikken. Høflighet er en dyd, husk det...

 

Når du i tillegg har to innlegg på forumet her og begge dreier seg om negativ omtale av MPX tar det seg egentlig ikke spesielt pent ut. Registrerte du deg kun for å skrive om dette?

 

Min erfaring med MPX er at de som regel opptrer effektivt og korrekt, og når det en skjelden gang skjer en feil har det blitt rettet umiddelbart til min fordel. Og tonen har alltid vært pen fra begge parter.

Lenke til kommentar

Her oppfører han som skrev topicet seg som en borkjemt liten gutt, virker mye bedre om du slår over til hyggelig modus når du prater med kundeservice...

 

Har kun gode erfaringer fra MPX og dem har en meget god oppfølging av kunden.

 

Kan være flere grunner for at emballasjen har vært åpnet uten at varen har vært i bruk. F.eks ved at dem legger til nye manualer.. En annen grunn kan være at den har blitt teipet for å forsterke esken slik at den skal tåle bedre frakten som er handtert av posten...

 

Men virker som du allerede har bestemt deg for at du har blitt lurt og jeg har en følese av at uansett hvordan denne saken blir avsluttet fra mpx sin side så blir du ikke fornøyd..

 

RScue

Lenke til kommentar

Har selv posetiv efaring med mpx v/Ms. pedersen. Kjøpte et BigWater som viste seg at det var sprekk i plexien, jeg først fikk vite at det ikke kunne dekkes på garantien, men etter å ha laget en topic her, og sendt en ny mail til mpx så skulle de ordne opp og sende meg et nytt BigWater sett + det defekte som jeg hadde.

 

Det er service det. (Men minuset er at jeg måtte ta det på på forumet her før det ble fart på sakene)

 

Edit: Forandret navnet

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Jeg har også bare gode erfaringer fra mpx.

Det vart noe feil i systemet der, men de rettet feilen meget fort. Og jeg fik rabatt på alt jeg bestilte.

 

Mit forslag er å sende en mail (vær opptemist, ellers så vil mailen bli skrevet på en neggativ måte) til mpx, og forklar alt fra bunden av. Da er jeg sikker på at alt ordner seg. :yes:

Lenke til kommentar
For nesten en måned siden kjøpte jeg en Kiss DVD spiller fra MPX. Da jeg fikk spilleren så jeg at pakken hadde vært åpnet før. Pakken var blitt teipet igjen!

Var spilleren brukt? Var det noe som tydet på at spilleren hadde vært ute av esken? Sjekket du noe om dette når du kontaktet MPX, eller skriker du uten å egentlig vite noe som helst om det?

 

Jeg ringte til returansvarlig/******* og fikk til svar at jeg måtte oppgradere softwaren og det kunne jeg selv gjøre. Oppgradere en flunke ny DVD spiller...HALLO!!!!  Jeg gjorde det men det hjalp ikke.

HALLO!!!! Ny firmware kan komme i tiden mellom produksjon og kjøp av en slik DVD-spiller. Ny firmware kommer heller ikke uten grunn, men fordi den fikser problemer og/eller legger til nye funksjoner. Tenkte du over det i det hele tatt? Når du kjøper en DVD-spiller som er beryktet for feil med firmware er en oppdatering det naturlige første skrittet dersom noe oppleves som feil.

 

HALLO!!, kunne de ikke ha sendt meg en ny vare i steden for å reparere på en B-vare som har vært i sirkulasjon før. Hos Komplett blir slike varer solgt som demovarer.

Jeg sitter fortsatt uten DVD spiller, og jeg har en flau smak i munnen over å ha blitt lurt!!! Dette er for jævlig!!  :no:

HALLO!! igjen. Nok en gang, vet du at dette faktisk er en B-vare, eller er det bare noe du skriker om for at historien din skal virke litt bedre. Hvordan ble forøvrig forseglingen rotet med? Du fikk avvist retur, så at den sendes på reparasjon er helt naturlig.

 

Det eneste flaue her er sutringen og skrikingen din. Dersom du holder samme tone overfor de du er i kontakt med når du skal prøve å klage, er det ikke noe rart at du ikke får mer enn du har absolutt krav på.

Lenke til kommentar

Fordi om andre ikke har hatt noen dårlige erfaringer med MPX så synes jeg det er ganske så utidig at enkelte skal gjøre seg til talsmann for alle. Det er da vel ikke alle som har de samme erfaringene med MPX. Jeg hadde blitt forbannet selv hvis jeg hadde fått en vare med brutt emballsje. Det er B-vare dermed basta. Varen skal være uåpnet i orginal emballasje for å selges som ny. Skulle tro at enkelte av dere jobbet i MPX ettersom dere tar de så veldig i forsvar. Synes det er useriøst av MPX å sende ut varer som emballsjen som er brutt.

Lenke til kommentar
Fordi om andre ikke har hatt noen dårlige erfaringer med MPX så synes jeg det er ganske så utidig at enkelte skal gjøre seg til talsmann for alle. Det er da vel ikke alle som har de samme erfaringene med MPX. Jeg hadde blitt forbannet selv hvis jeg hadde fått en vare med brutt emballsje. Det er B-vare dermed basta. Varen skal være uåpnet i orginal emballasje for å selges som ny. Skulle tro at enkelte av dere jobbet i MPX ettersom dere tar de så veldig i forsvar. Synes det er useriøst av MPX å sende ut varer som emballsjen som er brutt.

dette blir jo ekstra troverdig når alle som poster negative kommentarer her har akkurat registrert seg

 

hm har vi en konkurrent som prøver seg? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Fordi om andre ikke har hatt noen dårlige erfaringer med MPX så synes jeg det er ganske så utidig at enkelte skal gjøre seg til talsmann for alle. Det er da vel ikke alle som har de samme erfaringene med MPX. Jeg hadde blitt forbannet selv hvis jeg hadde fått en vare med brutt emballsje. Det er B-vare dermed basta. Varen skal være uåpnet i orginal emballasje for å selges som ny. Skulle tro at enkelte av dere jobbet i MPX ettersom dere tar de så veldig i forsvar. Synes det er useriøst av MPX å sende ut varer som emballsjen som er brutt.

Hvor er det "veldige forsvaret" av MPX? Og hvem har gjort seg til talsmann for alle andre her? Kan du utdype den litt nærmere?

 

Trådstarter har fått kommentarer på innlegget sitt, noe han nok burde forvente når han poster på et diskusjonsforum. At andre har motsatte erfaringer enn trådstarter trenger faktisk ikke bety at de jobber der. Eller hva med deg? Siden du ikke liker å se at andre har positive erfaringer, jobber du hos en konkurrent av MPX?

 

Om emballasjen er brutt synes jeg personlig ikke har noe å si så lenge varen ligger urørt inni.

Lenke til kommentar

Ok, jeg er ikke ny her på forumet, og har selv ingen negative erfaringer med MPX.... Men hadde jeg fått tilsent en pakke a la det snakkes om her, ja så hadde jeg reagert. Hadde resten av prosessen forløpt som beskrevet, ja da hadde jeg sikkert protestert/reagert!

 

Men ikke bruk navn på saksbehandlere.

Lenke til kommentar

Synes fyren har god grunn til å være negativ. Enkelte er mer intressert i å angripe mannen enn å forsøke å hjelpe. Da synes jeg det blir for dumt. De aller fleste blir vel negativ når de opplever noe sånt. Har registert flere ganger på dette forumet at enkelte er mer opptatt å skjelle ut i stedet for å hjelpe. Dessverre har jeg ingen intresser i andre konkurrenter til MPX. Jeg har heller ikke uttalt meg negativt om MPX dermed basta.

Lenke til kommentar

Har selv en issue med mpx.

 

Bestilte rundt juletider en Western Digital Hard Disk og i tillegg, for å få ned enhetskostnadene bestilte jeg en NEC 2500A DVD brenner. Riktignok viste det seg å dreie seg om en feilprising fra deres side på HD, men de reklamerte med billig HD, og det trigget kjøpet mitt. Det endte opp med at jeg bare fikk tilsendt brenneren uten videre opplysninger om HD. DVS. de forandret orderen min uten min tillatelse, og sendte meg en halv ordre og det skulle liksom være greit. Jeg ville aldri ha bestilt denne DVD-brenneren alene.

 

Jeg henvendte meg pr. mail for å få vite hva som hadde hendt med resten av ordren, men fikk ikke svar.

 

MPX vil aldri mer få plassert en ordre fra meg etter denne hendelsen. Jeg ser på de som useriøse over en lav sko. Kunne ha gått videre med saken min, men det fristet lite etter å ha blitt behandlet slik. (så for meg en lang saksgang)

Lenke til kommentar
surbz00r Skrevet: 22/02/2005 : 23:30 
(OterOter @ 22/02/2005 : 23:17)

Du får jo varen reparert..... Hva klager du over?

 

 

Kanskje i hovedsak det at han betalte for en ny DVD-spiller og fikk demovare??

må nesten si meg enig med surb00Rr her han bestillte jo en ny vare og nå skal han få den reparert ?? Når han ikke har gjort noe for å ødelegge den.

 

Er det noen her som vet hvilken "tone" han hadde med retur avdelingen ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...