Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne port på router

Anbefalte innlegg

Skal åpne port på min router for at nedlastninger skal gå raskere. Har funnet guiden for å åpne porter på min router og har gjort alt der rett. Men det viste seg at jeg åpnet porter på den trådløse Belkin routeren og derfor ble ikke nedlastninger raskere alikevel. Ble da fortalt av noen at jeg har 2 routere med NAT stående å gå, og at det var unødvendig og tungvint. En fra nettleverandøren min pluss den trådløse Belkin routeren.

Han sa at jeg burde slå av DHCP i Belkin routeren og så koble nettverkskabelen som jeg nå har koblet til WAN porten på belkin routeren over til en av de andre portene. Så vil jeg kun ha èn NAT og så må jeg kun åpne portene i ISP routeren min.

Er det noen her som kan fortelle om dette er et bra alternativ å gjøre. Vil det fungere?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal fungere veldig bra det. Hvilken nettleverandør du har ? Og hvilken router/modem du har?

NextGenTel Bravo 1450/384. Modemet jeg fikk av nettleverandøren er Netopia Cayman 3351. Den andre routeren er Belkin Ethernet-bridge F5D7330.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Netopia'en din kjenner jeg ikke, men på cisco'en min (også ngt) forwarder jeg all utside-trafikken til ekstern-interfac'et på den trådløse router'en min. Kjører en enkel web og sftp trådløst. Slå av dhcp, og bruk innside-nettet på netopia'en som transport-nett.

Skulle funke med alle fildelings-programmer også.

Endret av brainmuscle
Lenke til kommentar
Netopia'en din kjenner jeg ikke, men på cisco'en min (også ngt) forwarder jeg all utside-trafikken til ekstern-interfac'et på den trådløse router'en min. Kjører en enkel web og sftp trådløst. Slå av dhcp, og bruk innside-nettet på netopia'en som transport-nett.

Skulle funke med alle fildelings-programmer også.

Må man inn på konfigurasjonssidene for den trådløse Belkin routeren for å fikse alt det du ramser opp her? Men nå har jeg jo slått av DHCP så nå får jeg ikke kontakt med Belkin routeren mer. Er det konfigurasjons side for Netopia routeren jeg kan gå inn på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...