Gå til innhold

P910i eller ....?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte ut min P800, så mitt førstevalg er P910i.

Kravet mitt er:

Funksjoner:

-Kalender: Ja i stor grad denne jeg bruker daglig

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Gjerne

-WAP: Ja

-Kalkulator: greit å ha

-JAVA:Ja

-Email klient: Jupp

-Spill: ikke nødvendig

Form:

Ingen krav, men så liten som mulig. Nokia 9500 er FOR stor.

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm. Størst mulig

-Touchscreen: Ikke nødvendig om bruken av knapper er logisk

Pris:

Jeg har prisen av en P910i +/- 1000,-

Med abonnementsbinding: nei

Diverse:

-Merke: .....

-Kamera: Ikke nødvendig

-Videokamera: Ikke nødvendig

-Symbian: eller windows

-Triband: helst

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Bluetooth: Ja

-Minne: nok.

-Minnekort?: Ja

-Polyfoniske ringetoner: nja...

-MP3: kjekt

-Radio: kjekt

-3g(UMTS): gjerne

-Wlan:). gjerne

-Mulighet for GPS: Ja, men ikke en som koster penger i bruk.

-Batterilevetid: best mulig og helst en hel dag med litt bruk.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Telefonen må ha støtte for msn via gprs.

Telefonen brukes som en avtalebok og til å notere overtid, kjøring etc. Derfor er excel e.l. kjekt. Kjører også mye bil og ønsker derfor å ha mulighet til å bruke GPS på telefonen. Med en ekstern BT GPS er godt nok. denne ser interesang ut Route 66 , mens Wayfinder ser uaktuell ut da den ser ut til å koste i bruk. eller tar jeg feil? Finnes det andre GPS programmer til SE? tomtom finnes jo til windows mobilene.

De alternativene jeg har sett for meg er:

P910i: Har alt utenom GPS som kan ettermonteres? Mangler dog Edge/UMTS

Qtek S100: som P910i men mangler tastatur som er veldig - da jeg taster en del smser. Mangler vel ordbok og norsk språk?

Qtek 9090: men fikk i dag høre at "alt" forsvinner om den går tom for strøm.... stemmer det? Har iallefall ikke norsk ordliste, dog et ok tastatur

Qtek 8020: liten skjerm og litt snau på officebiten, eller? denne har norsk ordbok?

Siste alternativ jeg har tenkt på er nye nokia 6680 3G telefon og en enkel Ipaq eller Palm.

Ev. nokia 9300??

Noen andre alternativer eller forslag?

HJELP! sitter bare sånn :hmm: foran maskina. blir mer og mer :ohmy: etter som jeg leser tester.......

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med palmOne Treo 650? Den har jo alt du nevner såvidt jeg ser. Den kjører Palm OS, et OS du ikke nevner.

Selv bruker jeg Treo 650 akkurat nå og er veldig fornøyd. Den kommer til Norge i midten av mars.

tja... har litt vond smak i munnen rundt palm egentlig, men det er basert på gammel erfaring. "alt" var så treigt og tungt tidligere iallefall. Ellers ser den jo ok ut. Hva med norsk ordliste/tegn? Synd den ikke har 3G, men EDGE er jo bedre en GPRS da. Og du får GPS programmer til denne?

Lenke til kommentar

Tror kanskje P910i er noe for deg ja. Den har også støtte for msn vis GPRS. Kjøper du den anbefaler jeg deg Agile Messenger. Det er gratis og veldig bra program for MSN ;)

Men hva med Motorola A925? Den har dessverre ikke tastatur, og så har den bare 8 mb interntminne, men den har SymbianOS UIQ (som du har i din P800), den har 3G, og den har innebygd GPS! Denne dingsen har en 208x320 pikslers skjerm med 655536 farger, og er fin å se på. A925 er også billig om du kjøper den pent brukt ;) Den støtter også Agile Messenger ;)

Qtek S100 er også noe kanskje. Den har alt P910i har (utenom tastatur), og i tillegg har den støtte for W-lan kort. Jeg har sett flere på bruktmarkeder som er nesten helt nye, og med GPS til en billig penge ;)

Lenke til kommentar

Må nesten spørre hvorfor du vil 'oppgradere' til P910, er egentlig ikke de store forskjellene... :S

Uansett så er P910 en telefon jeg utentvil vil anbefale deg, en meget god telefon.

Qtek S100 ville jeg ha holdt meg litt unna, siden det er litt greit å ha et tastatur; ikke misforstå- den beste win-mobile-OS mobilen jeg har sett, men alikevel..

Lenke til kommentar
Må nesten spørre hvorfor du vil 'oppgradere' til P910, er egentlig ikke de store forskjellene... :S

Ikke store forskjellen? Har du hatt disse to mobilene og sett hva som er forskjellen på de? Jeg byttet fra P900 til P910i, og bare det var store forskjeller. De forskjellene vi hører om er bare noen av forskjellene fra P800/P900 til P910i. Det er Ganske mye forskjell fra P900 til P910i, og da blir forskjellen enda større fra P800 til P910i ;)

Lenke til kommentar

Har eid samtlige og P900 ligger ved siden av laptopen og p910i er i esken og skal selges.

En ting er spesifikasjonsmessige forskjellen, en annen ting er hva du merker i prakiskbruk. Og saken er at den sistnevnte forskjellen er relativt liten, og absolutt ikke verdt nyprisen; vel å merke hvis du har p800/p900 fra før.

Edit: For guds skyld: Ikke misforstå, alle er supretelefoner, men sier barea at forskjellen dem imellom er heller liten. Fks:

P900--> P910: Hovedforskjellen: Minnekort + innvendig tastatur på flipp.

---

Omgåelse av treords-regelen fører til stenging. Beklager at jeg ikke så det før.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...