NuB Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Locitech trådløsen har på mystisk vis sluttet å fungere (selv etter batteriskift). Dermed må jeg klare meg med tastaturet. Det meste av åpning og lukking går greit, men har noen noen tips til enklere navigering i Internet Explorer? Frem og tilbake i historien, til adressefeltet og et par andre ting går greit, men å bevege seg rundt på siden er litt mer problematisk. Tab frem og tilbake går litt tregt på sider med hundrevis av linker, er det en måte å hoppe mellom elementer på siden (rammer, tabeller). Og hvordan er det man navigerer muspilen uten mus? Ganske irriterende at Flash-reklame fungerer som en "felle" som gjør at man ikke kan tabbe fremover eller bakover, dermed når man ikke linker lengre ned på siden hos f.eks VG. [ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-06-23 21:32 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Er det en USB - sak? Jeg kjører W2k med en USB trådløs Logitech optisk mouseman. Av og til slutter den å fungere (det gjør faktisk tastaturet også), men det hjelper å dra ut USB - pluggen og sette den inn igjen. Aner ikke hva som er problemet, så dersom noen har en løsning er det mer enn flott! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Er det slik at den forsvinner et par sekunder og så kommer den tilbake? Eller slutter den å fungere i lengre perioder? Lenke til kommentar
NuB Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Nei, vanlig mus-utgang. Ut og inn-metoden viste seg dessverre å ikke nytte. Men jeg fikk da vekk noe spindelvev mens jeg var der (ikke min maskin). Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvis jeg ikke husker feil, så er det et program i "accessibility"-pakken (control panel | add/remove programs | install windows) som lar deg styre cursoren. Hvis det ikke er der, så kan du prøve noen andre programmer; http://download.com.com/3000-2347-1528866.html http://download.com.com/3000-2347-7958817.html http://download.com.com/3000-2346-4836332.html Lenke til kommentar
NuB Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Hå, navigerer nå ved hjelp av det numeriske keyboardet.... Klikke på elementer fungerer riktignok ikke (selv om hjelpefilen påstår at 5 er enkeltklikk, pluss er dobbeltklikk og minus er høyreklikk). Lenke til kommentar
NuB Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Lærerikt, men dette kan jo ikke vare. Fra før har jeg altså en trådløs Logitech-mus som kom i pakke sammen med et tastatur (fra i fjor). Hvis jeg kjøper en ny vanlig Logitech-trådløs, vil denne da kunne benyttes med senderen jeg har fra før (eller evt. at den nye senderen vil fungere med det gamle keyboardet)? Regner jo med det da men likevel... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Har du sjekket etter om det er noen maskinvare konflikter i systemet? Det kan være det som gjør det, har du prøvd å installere drivere på nytt? Prøv på en annen maskin hvis du har mulighet, funker den ikke der er den ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå