Gå til innhold

Den tøffeste filmslutten #SPOILERS#

Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de beste sluttene må være... hmm, la oss se... har det noensinne vært en bra slutt? nei, trokke det...

Kanskje Den Perfekte Stormen... fordi det var liksom så klisjébrytende... alle daua bare lissom, no happy ending eller noe... men det hadde en hake ved seg, at filmen var "based on a true story", og alle daua... :hmm:

Lenke til kommentar
K-Pack

Det er en film som ikke har en ordentlig slutt, og det er ikke in logisk forklaring på den heller... Drev og tenkte på slutten i en måned etterpå. :p

DE SOM HATER SPOILERE BES Å RETTE BLIKKET SITT ET ANNET STED

Tror du mener "K-Pax" ;) Koster under £6 fra Play.com, anbefales på det varmeste. En smågenial film med så mange mulige og umulige forklaringer. Jeg elsker slutten på den. Kevin Spacey passer perfekt i rollen sin.

Jeg må også si at "Enemy at the gates" har en veldig bra slutt.. måten den tyske sniperen tar av seg hatten da han vet hans siste øyeblikk har kommet. Jeg trodde halvveis han ville overleve, og skvatt høyt da skuddet gikk av. Nådeløst og rått i en ellers altfor velpolert "vil-du-være-vennen-min-i-dette-trekant-dramaet" film.

"Donnie Darko". Har den i DVD samlingen, sett den en gang og gleder meg til neste. Den er meget spesiell, og slutten er bare for unik til å kunne forklares på en enkel måte. Filmen er smekkfull av symbolikk og gåter.

The 13 floor har en flott slutt som egentlig overlater en del til fantasien ("er dette virkelig det høyeste nivået, eller er det bare nok en kunstig verden?").

The Shining... behøver neppe å kommentere hvor bra slutten er i den :)

Saving Private Ryan - sterk slutt, om enn litt overspilt av Hanks.

Castaway (også Hanks), hvordan han trodde livet ville komme tilbake i gjenge etter at han vendte tilbake til sivilisasjonen som en helt, bare for å oppdage at kona, som trodde han var død, hadde giftet seg på nytt.

(edit: rettet på URL)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Uten tvil; The Butterfly effect! :yes:

SPOILER

Jeg vet at det er to versioner av slutten på den filmen, jeg har sett begge. Den jeg synes var best, var den der det slutter med at han tilintetgjør seg selv, ved at han aldri ble født.

Det er den desidert beste slutten på en film jeg noengang har sett! :wee:

Hvorfor? Vel, avslutningen var så logisk, men kom fortsatt så brått og uventet..

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...